Gå til innhold

Hvilken vogn har den bredeste bagen? Frejkas pute...


lykketreff:-)

Anbefalte innlegg

Jeg venter en jente i juni. Ettersom jeg selv, datteren min og søsteren min alle er født med hofteleddsdysplasi, er det stor sannsynlighet for at lillesøster også kommer til å være det.

 

Derfor trenger jeg råd ang hvilken vogn som har den bredeste bagen, sånn at det blir plass til en jente med Frejkas pute på. Med datteren min ble det alt for lite vognbruk de 4 mnd behandlingen pågikk da vi hadde Quinny med dreami bag, noe jeg ønsker å unngå denne gangen.

 

Noen med erfaring som kan svare? Takk!

 

Link til bilde: http://www.frejkas.no/pute/rosatrekk.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel Simo Duo(34 cm) og Emmaljunga Duo Edge/Mondial(33 cm) som har de bredeste i Norge. Basson er vel også ganske stor, men er ikke så lett å få tak i lenger. Kanskje Bugaboo også.

Evt også Simo Classic, men da må du kjøpe brukt, for den produseres ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk!

 

34 cm er jammen ikke mye.. Selve puta er 20cm bred, i tillegg kommer knær og pose/dyne.

 

Noen som vet om det finnes tvillingvogner med 1 stor bag fortsatt? Greier ikke å finne noen på finn.no, der er det mest sportsvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske barnevogner har bager som er beregnet på større barn, de bruker bagvogner som sovevogner lenger enn vi gjør her. Derfor er standard størrelse på de danske bagene 90 cm lang istedet for 80 cm som er omtrent det lengste man kan få her hjemme. Det er meget mulig at disse bagene også er bredere enn de vi har her hjemme. Du kan jo kanskje sende en mail til en dansk nettside eller produsenter og høre om bredden på bagen?

 

Ett annet alternativ kan jo være å droppe bagen helt. Teutonia har noe som ofte blir kalt fotforlenger eller vognforlenger. Den er som enden på en bag. MAn tar av frontbøylen/sportsvognbøylen, og klipser på forlengeren. Da blir hele sportsvogndelen som en stor bag. Med madrass og ett skinn eller teppe i bunnen blir den lun og god. Denne forlengeren kan brukes på alle Teutonia sine vognmodeller.

HAr også hørt at kalesjen på kombibagen til simo kan brukes til samme formål på sportsvogndelen.

Om sportsvogndelen er bred nok kan jo kanskje det være ett alternativ?

 

Ellers har Mountain Buggy Urban (tidligere OTH urban jungle) dobbel bag til sine tvillingvogner. De har iallefall hatt det, er noe usikker på de nyeste modellene. Denne vognen er ikke så veldig bred selv om den er tvillingvogn, og den er lett å trille. Du kan jo se om du kanskje kan få tak i en sånn?

 

Lykke til med vognjakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

dette har jeg undersøkt i det vide og breie den baggdelen som er breiest er easywalker sin!! den er 40 cm innvendig og litt tøyelig i stoffet selv om det er en hardbagg

en dyr vogn desverre,vi var heldig og fikk støtte til slutt!!

 

er jo godt og slippe tvillingvogn eller lignende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SilverCross har jo store vogner, vurderte det selv, god trillevogn som barnet kan ligge i til det er nærmere ett år.

De er dyre, men på finn.no kan du jo gjøre ett kupp.

Den er stor og uhendig hvis du skal ha den med i bil, men som sagt som trillevogn er den toppers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for tips! En Easywalker burde være grei å få tak i...

 

Kan jeg spørre om hvor lang behandlingstid deres barn hadde ift når dere fikk støtte?

 

Her i kommunen er det hjelpemiddelsentralen som låner ut vogner, noe som er bra, men ettersom vi bare hadde 4 mnd behandlingstid med forrige barn og ikke måtte over på skinne, søkte jeg aldri om lån av vogn. Ble heller hjemme siste mnd....;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på Silver Cross eller andre store vogner fra 80-tallet, men de blir rett og slett for uhendig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Du lurte på bhandlingstid!! Når har vi et barn med klumpfot og ikke hd men behandlingstiden vår er frem til 5 år, så vet desverre ikke hva nedre grense er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk:)

 

Får håpe det går bra med foten!

 

Jeg spurte forresten ei som selger en Easywalker på finn om å måle bredden på bagen for sikkerhetsskyld og hun kom fram til 35cm. Er det flere versjoner av vogna/bagen?

 

Tror jeg får ta meg en runde i butikkene med målbånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...