Gå til innhold

Noen som har trappet ned på efexor her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på 150 mg i 1 år ca.

For 2,5 uke siden testet jeg positivt på gravisitetstest og fått beskjed om at den kan jeg ikke gå på i svangerskap.

Har hatt mye trøbbel men den, så glad for å slutte..

Har sluttet helt nå, og tror kanskje jeg har gått for fort ned?

Har gjort som legen sa, og vært uten medisin i 2 dager.

Er helt gåen. Svimmel og støt i hodet.

Og griner hele døgnet..

Skal til legen igjen på fredag.

Lurer på om jeg skal begynne ta laveste dose igjen å trappe roligere ned.

Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke helt riktig at man absolutt ikke kan gå på Efexor i svangerskapet. Det er ikke vist noen sikker økt risiko for misdannelser, men erfaringsgrunnlaget er foreløpig forholdsvis lite. det blir en nytte/risiko-avveining.

Det er kjent at Efexor kan være vanskelig å slutte med uten å få tilbakefall av symptomer og andre ubehagelige effekter som du opplever nå.

2-2,5 ukes nedtrapping høres litt raskt ut. Det kan være fornuftig å gå opp igjen i dose og trappe mer langsomt ned. Men jeg ville snakket med legen igjen hvis jeg var deg og bedt om at han kontakter noen med mer kunnskap om temaet evt søker på legemiddelsiden Relis.no etter mer informasjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte 6mnd å trappe ned på de. Litt lenger enn legen sa var nødvendig, men jeg var livredd for å bli syk igjen.

Skrevet

For noen år tilbake trappet jeg ned på egenhånd. Jeg opplevde de samme bivirkningene som deg og tok det derfor veldig gradvis. Jeg delte innholdet i kapslene og tok først halv dose over tid og deretter mindre og mindre. Fungerte fint for meg

Skrevet

Jeg skulle ha ny resept jeg idag. Det fikk jeg ikke fordi jeg skulle slutte med dem fra nå av. Siden jeg er gravid. Er sååå redd for tilbakefall. :s

For de har hjulpet meg så utrolig mye.

Skrevet

Be om henvisning til psykolog eller lignende. Det kan være greit å ha noen å snakke med under svangerskapet hvis du i utgangspunktet sliter. Jeg selv var deprimert under sist svangerskap. Sliter fortsatt snart tre mnd etter fødsel. Jeg ringte tilslutt helsestasjon og ba om hjelp. Jeg fikk time hos psykiater uken etter. Går dit fortsatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...