Gå til innhold

Tenker på nr 3 :)


*frk Chris* søta & lillegutt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren blir minstemann 4 år og han er blitt såå stor.

Kjenner jeg er klar for flere nå :)

 

Flere som går med babytanker?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaa......Tenker masse på nr.3, hehe :)

 

Her i huset er barna 5 og snart 3 år, og vi har bestemt oss for å starte prøvingen på en til fra slutten av neste måned. Er veldig klar, de to trultene våre er jo blitt så store nå! Men på en måte frister det jo ikke heelt å skulle "på 'an igjen", hehe, nå som de andre er blitt såpass store og selvstendige. Men siden vi har lyst på en til må vi nesten bare hive oss i det før det blir altfor stor hopp til sistemann ;) Ønsker ikke å få desemberbarn (vi har så fryktelig mange familiebursdager da -i tillegg til jula), så derfor venter vi en måneds tid til med prøvingen, sånn at termin i alle fall vil bli etter nyttår :) Spennende! :D

 

Er det bare du eller mannen din og som går med babytanker? Når tenker dere i så fall å starte prøvingen?

 

Skrevet

Hei hei :)

Vi går å med nr 3 i tankene... :) Har to snupper fra før på 4,5 og 1,5, regner med vi begynner med aktiv prøving fra slutten av mai :) Gleder meg mase til å starte på nr 3, bli siste her i huset... :) Men som de sier: alle gode ting er tre <3

Lykke til til oss alle sammen :)

Skrevet

Her kommer nr 3 om 3 uker. GLEDER OSS MASSE =0). Lykke til med babylagingen =0) halve morroa =0)

Skrevet

Her er allerede nr 3 på vei (tidlig, men på vei) Storebrødrene er pr i dag 6 og 3, innen de blir brødre igjen er de blitt 7,5 og 4,5 år =))) Gleder meg såååå masse, men likevel er jeg nok enda mer avslappa i forhold til alt rundt dette svangerskapet enn med de to første =)))))

Skrevet

Vi tenker også på nr 3, men har ikke begynt prøvingen enda. Har vel eggløsning ca nå tror jeg, så nå holder jeg gubben på god avstand. Har blitt lett gravid de andre to gangene og ønsker ikke desemberbaby, så nå holder jeg ham langt borte hehe.

Vi har mange bursdager i januar, og burde nok heller prøvd på februarbaby, men vet ikke om jeg har lyst til å vente en hel måned til med prøvingen. Selv om de to første kom lett så er det ikke dermed sagt at denne kommer lett...

 

Men det er mange ting som gjør at jeg er litt usikker..

Økonomi -blir fryktelig dyrt med 3 barn på SFO/barnhage.. (8500 pr mnd)

Med nr 3 så mister vi TV stua vår

-Tenk om det blir tvillinger....hva da?

-Tenk om det blir en funksjonshemmet unge, hva da med de to vi allerede har. Vi har to friske barn, -hvorfor kan jeg ikke bare slå meg til ro med det..

 

-Men så er det noen som sier at "du angrer aldri på de du får, men du angrer på de du ikke får"... Det er det jeg lever etter for tiden...

 

Hadde vært kjekt å holdt kontakten med dere framover, og se hva som skjer...

Skrevet

Var meningen at innlegget skulle stå under hovedinnlegget. Er visst blitt litt rusten på dette ;-)

Skrevet

Ja, har jo tenkt det vi og, det er godt at de vi har er ferdig med bleie, spiser fint, kan leke ute osv. Masse som er enklere. Jeg ser jo det nåår tantebarnet på 1 år er på besøk. Men man tenker jo ikke så mye på det når man er oppi det. Ihverttfall gjorde ikke jeg det når mine var små. Er 18 mnd mellom dem, så vi hadde to bleiebarn en periode. Gikk jo fint det.

Vi har snakket om, jeg og mannen min. Har litt igjen på utbygging av hus, men det blir ferdig i løpet av våren, så da så :)

Barna våre er født i feb og aug. Har ikke lyst på barn i juletida, så vi venter litt. Hadde vært fint med vårbaby :) men det spørs hvor nøyaktig man kan planlegge :)

 

Skrevet

Hei Rose

 

Jeg ble også lett gravid de to andre gangene, så her er det bare å passe på så det ikke plutselig blir julebaby :)

 

8500 pr mnd er mye!!! Tenker dine tanker jeg og. Det er dyrt, kanskje må man ha større bil osv.

Merker at jeg tenker mer på funksjonshemming nå enn med de to første. Er jo sant at vi har fått to friske barn og er jo veldig fornøyd med det.

 

Min eldste begynner på skole neste høst, og nr to begynner året etter, så vi slipper 3 i bhg. Hvor gamle er dine barn?

 

Hadde vært artig å holdt kontakten fremover ja :)

 

 

 

Skrevet

Spennende :) Åh så kos med baby igjen :)

Lykke til, vi skrives vel her inne :)

Skrevet

Det er faktisk billigere å ha 3 i barnehage enn 2 på SFO og en i barnehage

Barnehagen har søskenmoderasjon, men det har ikke sfo

 

De vi allerede har er 4 og 7.

 

Gubben kom i dag og ville ha litt kos, men fikk klar beskjed om å holde seg unna hehe...

 

Tror jeg fant ut at blir jeg gravid nå hadde jeg hatt termin 24. desember....og siden jeg de to andre gangene har født før tiden, så tviler jeg på om jeg hadde tippet over til nyåret...

 

 

Skrevet

Åj, såpass, virkelig? Det er så fryktelig dyrt!! Men nå trenger ikke vi bruke SFO, da vi har litt bestemødre i sving, iallefall foreløpig.

 

Ja, her må de holdes på avstand, hehe :)

 

Lå i influensa tidligere i vinter og var såå svimmel. Var kjapt inne på gravid-tanken og tenkte først..åååhh, før jeg regna fort over termin og tenkte: Nei! :)

Mine er født i feb. og aug. Og det har vært greit, bortsett fra lang og varm gravidsommer. Hadde vært fint med en vårbaby :)

Skrevet

Her er nr. 3 på vei, og jeg gleder meg masse!!!! :-)

 

Storebrødrene vil være 2,5 og 5,5 når lillebror blir født. Blir kanskje litt hektisk, men gud så kos! Masse kjærlighet!! :-)

 

Litt trist å tenke på at dette kanskje blir siste gangen, tviler på at jeg får mannen med på nr. 4....

 

Jeg skal bare nyte tiden fremover.

 

Go for it, sier jeg bare!!! ;-)

Skrevet

Når har du termin da?

 

Tenker vi starter prøving for nr 3 i vår/sommer :)

 

Akkurat nå tenker jeg at gjerne vil ha 4 barn. Men vi for se må vel prøve med 3 først. Å så vet jeg ikke helt om mannen vil ha fler enn 3.

 

Skrevet

Her går jeg gravid med nr 2 men har planer om 3 barn vi også.. Lurer bare litt på hvordan dere tenker overgangen fra 2 til 3 barn blir? Vet at overgangen fra 1 til 2 barn kommer til å bli rimelig kavete og at en merker det veldig godt at det er fler barn å ta hensyn til. Lillegutt blir 2 år og 3 mnd ca når lillesøstera kommer i juli så de er rimelig tette, men er 31 år så ville ikke vente så altfor lenge med nr 2 samtidig som at jeg ønsker at de kan bli gode lekekamerater.

 

Noen som har noen tanker omkring dette fra å gå fra 2 til 3? Mer slitsomt enn 1 til 2 eller lettere?

Skrevet

Jeg håper det blir lettere å gå fra 2 til 3 enn fra 1 til 2.

 

Men har lest noen debatter her inne fra de som har 3. De sier at det er mer slitsomt å gå fra 2 til 3 dessverre...

 

At man alltid har to armer for lite, et fang for lite etc....

Skrevet

Storesøster her var 18 mnd når lillebror kom. Det gikk kjempefint. Nå var lillebror en veldig rolig baby, så det hadde nok sitt å si.

De har også hatt og har enda stor glede og selskap i hverandre :) Er veldig glad for at vi fikk de tett å ville absolutt ha gjort det på nytt.

 

De er nå 5 og 3,5 så de er jo ikke alltid glade når kusina på 1 kommer å roter i sakene deres. Og det blir jo sikkert noen fang og armer for lite til tider. Blir nok enda viktigere med gode rutiner, sånn at storesøsken ikke opplever å mp vike plass for babyen.

 

Tror nok det blir mer jobb å gå fra 2 til 3.

 

Lykke til med dine 2 :)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere som snart skal begynne på nr 3?

Har dere begynt med prøvingen...?

 

Selv venter jeg bare på tanta nå slik at vi kan begynne...

Men tenker at jo lenger jeg venter med prøvingen jo nærmere februar kommer terminen. Hadde vært greit å hatt termin i februar...

 

Er på dag 31 nå, men aner ikke hvor lang syklusen min er...

Trodde den lå på 28 dager før.

Har tatt en test bare for morroskyld, men den var som forventet -negativ.

 

Hadde vært kjekt å holde følge..

Skrevet

Jeg slutta på pillen i dag, men venter med ordentlig prøving til august, er så fint med sommerbaby :-) Har ei jente på 5 og en gutt på snart 3. Gleeeeder oss og håper det går like kjapt og greit som sist :-)

Skrevet

Så spennende! Vi har ikke kommet i gang helt enda.

Skal man tenke praktisk så hadde det vært fint med vårbaby siden mannen jobber mye i vintersesongen. Og etter å ha regnet litt på dette ser jeg jo at vi burde vente litt, kankskje en mnd til.

 

Lykke til, vi kommer etter :)

Skrevet

Her er tanta akkurat slutt, og vi er inne i vår første pp. EL forventes om ca 1 uke. Kjempespennende :) Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...