Gå til innhold

Hvor mye har du gått opp? :-)


Caroline89

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på jordmorkontroll, jeg har faktisk gått ned ca. 1 kg siden sist, så nå ligger jeg på +9,5 kg ca. Er 36 uker i morgen så er fornøyd med det :-)

 

Hvor mye har du gått opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hitil har det søren meg rast på 15 kg! Sist var det 11 kg ved fødsel...så bikker vel kjapt 20 denne gangen da :( er 34+2 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på kontroll i dag..er i uke 35 og bare gått opp 4 kg. Gikk ned i vekt i begynnelsen grunnet kvalme etc.

 

Har ikke gått opp noe den siste mnd til tross for at jeg nå spiser normalt, og jordmor mente jeg måtte gå opp til neste gang. Symfysemålene er over rødstreken..

Så lenge lille beibis har det fint så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg gått opp ca 13 kg, men stagnert siste mnd.Ikke vet jeg hvorfor for beibien vokser fint. Jeg sliter med bekkenet og er nesten konstant i ro, bortsett fra det jeg trener til fysio. Så hadde forventet noen kg. Men med min første gikk jeg opp 22kg, så alt under det er jeg storfornøyd med :) (må nevnes at noen ekstra kg kom på slutten da jeg fikk sv.skapsforgiftning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker i dag, og opp 7,5 kg.

 

Vet at det ikke er så galt, men er så frustrert over å se vekta gå opp likevel! Har det siste 3,5 året hele tiden fått nye ting som som har gjort at lege/kiropraktor har gitt meg beskjed om at jeg ikke kan trene. Så hver gang jeg har kunne begynne å trene, og blitt skikkelig motivert, så har noe nytt kommet. Så har nesten bare kunne gått rolige turer. Det gir utslag på vekta, og gjør noe med motivasjon i forhold til mat. Så var ikke fornøyd i utgangspunktet, og derfor er det såååå deprimerende å se kiloene komme på! Klage, klage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+4 idag. veier 2 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. men gikk ned 3 kg de første månedene. så 5 kg opp totalt. men lilletulla vokser slik hun skal så har i grunn bare "krympa" på lårene og rompa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

33+2 i dag, og har gått opp 1 kg siden jeg ble gravid. Har litt ekstra fra før, så passer meg bra, så lenge bebisen har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker og opp 20 kg. Har trent i snitt 3 ganger i uka hele svangerskapet, og spist relativt sunt, så det fremstår som er lite mysterium at jeg jeg går opp så mye hver gang jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 kg, er uke 36.

Bekymrer meg ikke, var normal i utgangspunktet, høyde + vekt.

Gikk opp 20kg sist, men går ned igjen fort, mer enn jeg legger på meg, så stresser ikke. Har ingen plager, og ingen strekkmerker, så det er jo et mysterium hvor kiloene har gjort av seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg hos jordmor i dag og har gått opp 5 kg og er 33+3 i dag :) Gikk ned masse i begynnelsen pågrunn av kvalme og oppkast.. :) Men 5 kg mer enn utgangspunktet er jeg veldig fornøyd med :) Jordmora mi mente at jeg hadde endel vann i kroppen fordi de siste 4 kg hadde jeg lagt på meg over veldig kort tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag (34+3) og har gått opp 9.5kg. La på meg ca 7 av de mellom uke 5 og 22 (trente ikke denne perioden pga kvalme og trøtthet), siden sto det omtrent helt stille til uke 31 og 'plutselig' la jeg på meg over 2kg på to uker! Nå har det altså stått stille igjen siste uka. Blir spennende å se hva som skjer mot slutten nå, men er ikke bekymret for mer økning så lenge barnet vokser som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 og har gått opp 4,2 kilo..

Gikk ned 7 kilo pga oppkast og minimal mat lyst de første to mnd.. Har ikke trent hele svangerskapet og har spist akkurat det jeg har hatt lyst på.. Men jobber i barnehage, så tror det har reddet meg litt at jeg har en så aktiv jobb ;) blir spennende å se hva vekta ligger på nærmere termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-18 kg og er i uke 36. Det stagnerte faktisk helt for mange uker siden. Ser ikke ut til at jeg skal gå opp så mye mer:) men magen tyyyyter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er flott å lese, at det er ikke bare meg som i uke 35+2 gikk opp mer enn 10 kilo....15 det blir for meg.

men var veide bare 55 før jeg ble gravid så håper å komme tilbake til S størrelse ganske snart etter...?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Ja denne vekta den vekta... :/

Jeg er nå 34+3 og gått opp 25kg..

Går visst opp ca 1kg i uka..

 

Meeen ikke sprukket enda, deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+2 i dag, og opp 13 kilo.

Sist gikk jeg opp 27 før fødselen, og det ser heldigvis ut til at det blir mindre denne gangen siden jeg har mindre vann i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uke 35 og gått opp 10 kg. Den siste måneden har det stått stille på vekta. Og 8 kg kom fra januar til mars. Så er rart hvordan det går i bølger gitt:P

Nå har jeg vært veldig rolig fra mars av, og når jeg trente som mest i januar og februar kom kiloene. Merkelig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35+ 3 og har gått opp 9 kg, fra 57 til 66 kg. Er 173 høy, så fortsatt "tynn" med hard og stram mange. Aner ikke hvor kg har lagt seg. Forrige gang gikk jeg opp 13 kg, alt var borte etter 2 uker. Trener 2-3 ganger i uken, samt går lange, raske turer. Spiser som en hest i tilegg:)

Vil helst ha noen kg ekstra, ammingen tar sånn på. Forrige gang raste jeg ned i vekt utover ammeperioden. Når babyen var 4 mnd var jeg 10 kg i minus ift. startvekt, altså 47 kg (!). Så ikke ut, var radmager. Babyen la masse på seg, og spiste døgnet rundt og tappet med for energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 + 4 i dag, og har gått opp to kilo tilsammen siden jeg ble gravid:) Magen er hard som en fotball, til tider ganske slitsomt selv om jeg ikke har lagt på meg så mange kilo! Magen er så hard hele tiden at jordmødrene ikke klarte å kjenne leiet på babyen..

 

Men det finner de vel tidsnok ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 fullgåtte uker, og har gått opp 11kg. Men forventer en del mer på slutten i vann, sånn som sist.. Det blir som det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...