Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hva kostet det? Hvordan foregikk blekingen? Hvordan ble resultatet? Jeg drikker mye kaffe, og begynner å få ganske gustengrå tenner. Vil gjerne bleke dem, men vet ingen ting om det. Hjemmebleking tør jeg ikke, så det må i såfall bli hos tannlegen. På nettet finner jeg mest reklame. Hører gjerne om andres erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har gjort det. Fikk først tatt avstøpning av tennene mine, så laget de en skinne i plast. Når den var ferdig etter en ukes tid var jeg tilbake hos tannlegen og han foretok en skikkelig puss, med rubbing, slik at tannemaljen skulle være maks mottakelig for bleking. Det er også viktig å fikse evt. hull før bleking. Så fikk jeg med meg blekemiddel (mener det heter Opalesence, du kan lese mer om det på nett) og skinne og sov med den i 7 netter. Knallbra resultat!!! Det er viktig at du ikke spiser eller drikker noe fargesterkt i blekeperioden, da ødelegger du alt. Hvis du er avhengig av kaffe kan du kanskje drikke det med sugerør slik at det ikke kommer i kontakt med tennene... Mener jeg betalte ca 2000 første gang inkl. blekemiddel, skinne og puss. Har gjentatt blekingen en gang, etter ca 2 år (jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe eller rødvin så her tar det tid før det blir misfarget igjen), og da betaler man bare for puss og blekegeleen fordi man sparer skinna og bruker den igjen og igjen. Vet det også går an å få behandlingen i tannlegestolen (en sterkere type gele), passer fint hvis du ikke klarer å sove med skinne - hvis du har lett for å brekke deg kan det være litt ekkelt i starten. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 eg har også fått laget en sånn skinne hos tannlegen og bleker de hjemme. Litt styr med å dfå laget skinnen,tar litt tid + koster en del, men etterpå har du den så sant du ikke "forandrer" på tennene på noen måte og kan kjøpe blekemiddel hos tannlegen når du ønsker. Jeg gjør det ca 1 gang i året. Bruker da vel en uke,noen timer hver dag med skinne og blekemiddel.Middelet koster ca 400,det varierer hvor mye en trenger,men holdes det ved like er det nok med en hos meg. Som nevnt må man holde seg unna te,kaffe,røk og rødvin mens blekingen pågår og noen dager etter. Det er dette tannlegene anbefaler da det er skånsomt mor emaljen. Dette med bleking hos tannlege undersøkte jeg for noen år siden og fant ut at man stort sett har gått bort i fra dette pga slitasje og usikkerhet mtp hvor trygt det er. Forresten skal man ikke bleke om man er gravid eller ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå