lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg vil jeg vil...har dere noen tips til meg?
Tante Gustava Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Jeg var motivert (skulle slutte på p-piller). Og så leste jeg boka til Allen Carr "Endelig ikke-røyker", tok min siste røyk når han sa det. Stumpet den, og har ikke røyket siden. Dette er nå 5,5 år siden Den første uka tenkte jeg endel på det, men det gikk veldig greit over. Må innrømme at jeg nesten ble litt "skuffet" over hvor lett det var, hadde jeg visst det skulle jeg gjort det mye tidligere... Hadde røyket i 13 år når jeg sluttet. Anbefaler boka!
Mammamø! Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg også brukte den boka. To ganger da- begynte igjen etter første gang, 2 år etter. Nå har jeg vært røykfri i 3 år og savner det ikke i det hele tatt.
petite fleur Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg klarte aldri å lese ferdig boka, synes den var så kjedelig.... Jeg bestemte meg for å kun røyke på visse steder, i visse situasjoner. Jeg var student og jobbet nesten hver kveld i tillegg. Den første røyken jeg kuttet ut, var den på jobb. Etter å ha gjort det til en vane, kuttet jeg ut å røyke hjemme (var jo nesten ikke hjemme). Når det også hadde blitt en vane, kuttet jeg ut å røyke på skolen. Nå hadde jeg nesten ikke røykesituasjoner igjen, men det var ikke noe problem, for jeg hadde det i blodet....Skal sies at jeg brukte 1 år på denne nedtrappingen. I løpet av denne tiden møtte jeg han som nå er min samboer, og vi bestemte oss begge to for at vi skulle kutte røyken helt når vi flyttet sammen. Først hadde vi ferie i 3 uker (ergo røkte jeg hver dag! :-O), og de 3 første dagene vi bodde sammen var tøffe mtp å ikke røyke, men så ga det seg. Anbefaler deg å ta deg tid til å trappe ned, og anbefaler deg ikke å røyke masse i 3 uker før du slutter :-) 5 år siden jeg sluttet, har aldri vurdert å begynne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå