Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Spesielt siden det ofte framstilles som noe annet... Hadde man ikke tigget, hadde man ikke avlevert kontonummer, e-postadresse, klesstørrelse osv. Da hjelper det fint lite at man sier man skal skaffe seg kredittgjeld. Hva så? Mange har det... Problemet er ofte at det er ikke de som trenger det mest, som tigger her inne. Hva med å redusere tlf. regning? Avbestille internett og kabeltv hvis man har det? Hva med å bruke tøfler og spare på varmen? De fleste (ja, det finnes fattige her til lands) er fullt i stand til å spare på matbudsjettet osv. Det som er synd er at man til stadighet går på limpinnen her inne. Finner igjen klærne man hat gitt bort til salgs på Finn.no eller personen man har hjulpet er på ferie på Jamaica osv. Jeg synes ikke dette er en arena for tigging. Da får en heller sette inn annonse på steder der hvor man kan be om å få ting.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Er det noen som tigger her inne? Jeg husker at en person rett før jul klaget over dårlig råd. Da fortalte jeg henne at min familie hadde råd til julegaver fordi vi ikke hadde tatt en sydentur det året. Da fikk jeg som svar: Ja,men vi fikk vår tur billig!!!!! Da vet ikke folk hva fattigdom er. Aldri om jeg gidder å gi penger til folk som har brukt sine egne penger feil. Kjøper man dyre klær osv - ja, da får man dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Enig med deg. Jeg overser tiggerinnleggene fullstendig.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg er også helt enig, har null tro på folk som legger ut slike innlegg her inne. Også blir jeg like overrasket hver gang det er noen som spør etter kontonr så de kan sette inn penger, eller hva klesstørrelse de bruker... Snakk om å være naiv.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 jEg har ingen problemer med å sende våre brukte klær til noen som trenger dem. Det har jeg gjort flere ganger, men må innrømme at jeg stusset litt nå en som hadde fått en stor pakke med avlagte klær en uke senere begynte å snakke om å operere silikon i puppene... Men jeg sender klær i god tro, og hvis det betyr at de blir brukt mer enn til bare mine barn, så synes jeg det er bra uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Å spørre om man kan få arve klær er noe annet enn å be om penger satt inn på konto. Egentlig mistenker jeg at alle som legger inn denne type innlegg her, håper på at en eller annen som svarer skal spørre etter klesstørrelse, kontonr osv.
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Og noen av oss gir med glede bort fravokste klær og utstyr (men jeg gir ALDRI bort kontanter). Spiller ingen rolle om det er tigging for meg. Jeg hjelper der jeg kan
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Jeg hjelper også til det jeg kan. Sender for små klær til Hviterussland, eller gir de til de jeg VET trenger det. Her inne er det flust av "trengende" mennesker som drar på feterer ferier enn meg, har flottere bil, tv og mobil and so on. Jeg har prioritert klær til ungene, mat på bordet osv. framfor luksusting. Er frustrerende at mennesker som med egen viten og nærmest vilje har kjørt økonomien i grøfta pga. stormannsgalskap, forventer at andre skal plukke opp stumpene. Hadde man ikke brukt 10.000 + på fancy ferie, kunne man fått mye fine klær... HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Helt enig HI. Jeg kan godt finne på å gi bort barnetøy og voksentøy til frelsearmeen,men aldri til en anonym som ikke har penger til tøy. Var ei før jul som ikke hadde penger til nan. Jeg tilbød å sende henne en pakke,men hun svarte meg ikke igjen
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har selv gitt bort klær til ei her inne og synes det er helt ok. sparte meg for tid og annonsering på finn. Jeg ser ikke helt hva som er feil i å si på et forum som dette at hey jeg trenger å arve eller kjøpe billig noen klær. Det å tugge penger synes derimot er helt feil. Har også satt inn et innlegg her hvor jeg gav bort en vogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå