Gjest Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hei.. jeg er 22 uker og 4 dager på vei. Igår var jeg hos jordmor,og alt var fint. 150 - 160 slag i minutte og veksten fra bekkenbenet eller hva det heter og opp mot magen var normal. Blodtrykket var også normalt. Jordmor sa jeg har foranliggende morkake.. Er det farlig? Jeg er førstegangs gravid,og vet så lite om dette. Vil også si at mens jordmor sjekket hjertelyden sparka den vesle i magen. Da hun endelig hadde funnet hjertelyden så snudde den lille i magen seg. hehe men vi fant den jo igjen ^^
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Det er ikke farlig med foranliggende morkake, men hvis den ikke flytter seg oppover ila svangerskapet, er åpningen blokkert og barnet må fødes med keisersnitt. Tror morkaka flytter seg i de aller fleste tilfellene...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hei. Gratulerer med den lille som skal komme. Det at morkaken er foranliggende betyr at den er på livmorveggen ut mot magen din, i stedet for bak mot ryggen din. Dette leier ikke å ha noen praktisk betydning, annet enn hvis det skulle bli keisersnitt. Dessuten kan det være at sparkene kjennes litt mindre, siden du har ekstra polstring. Du ville fått beskjed hvis morkaken evt. dekket livmoråpningen (noe den nok ikke gjør). Det kan i så fall føre til småblødninger gjennom svangerskapet, og evt føre til keiersnitt hvis den ikke flytter seg oppover. Ta det med ro, og nyt svangerskapet
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Får du jente? :-) Jeg hadde foranliggende morkake med begge barna mine. Den trakk seg opp i god tid før fødsel, så for meg hadde det ikke noe å si. Det eneste er at man KAN få små blødninger pga det, men det opplevde aldri jeg. Mener å huske at det er ganske vanlig at morkaka ligger foran spes hos førstegangsfødende. Du får sikkert en ekstra UL pga det. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 ja,jeg får jente Takk for alle beroliggende tilbake meld
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Det hadde jeg også, fikk gutt.. Ingen fare i forhold til det fikk jeg beskjed om. Eneste jeg syns var litt kjedelig var ingen andre fikk kjenne spark fra poden, og jeg kjente lite bevegelse, kjente det jo, men ikke sånn som alle andre beskriver. (noen blir jo plaga av for mye og får ikke sove osv.. så kanskje like greit?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå