Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg går i de gamle fillene som njeg har hatt i mange år, og pengene blir brukt på nye klær som gutten min som til stadighet trenger noe nytt, enten av ull, yttertøy eller vanlig klær som han har vokst fra eller slitt ut. Jeg kjenner rett og slett at jeg blir deppa av situasjonen. Føler meg så uflidd og stygg. Nå er det rett før jeg bruker et par-tre tusen på kredittkort, for jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal få råd til klær til meg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Sånn har jeg også hatt det de siste 7 åra...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Jammen så bruk et par tusen på kredittkortet da. Du fortjener litt nytt, og gud så deilig det er med nye klær
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Sånn er det her og. Sliter hull i klærne mine.. Tragisk. Men men. >>Det må vel bli bedre en gang tror du ikke? Bruk en 1000lapp da vel? Får et antrekk for det. Bruk 2 så får du to..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Bruker str 36-38. Gutten bruker str 92. Problemet mitt er at jeg har en jobb som krever at jeg ser bra ut i tøyet, og det er dette som gjør det hele ekstra tungt. Ikke tjener jeg bra i jobben, men at vi går bra kledd, det krever dem. Vurderer å skifte jobb, men det er ikke bare bare det heller uten utdannelse. Men uansett, hadde jeg bare gått hjemme å daffet eller hadde hatt en jobb hvor man fikk arbeidstøy, så hadde jeg nok ikke tenkt så mye over klesmangelen, men det er denne jobben som gjør det hele så vondt. Vet ikke hvor jeg skal få endene til å møtes når det gjelder klesbudsjettet. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Vil også anbefale deg et kort som f.eks Lindex-kort, det har reddet meg mange ganger. Kjekt å ha når det er høst, regnet bøtter ned, 2 uker til lønning og så ryker regndressen til barnet Da er det kjekt å ha en kriseplan. Jeg har max kreditt på 4000kr, og betaler så mye jeg kan hver måned, minimum 250kr pr måned. Når man har vært medlem en stund, får man også muligheten til å få betalingsfrie måneder Jeg eier ikke et eneste Mastercard eller noe annet kredittkort, men dette er et kort som har hjulpet meg masse
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Hva med å opprette en ellos eller laredoute konto? Fine klær som ikke er så dyre også er det veldig ofte gode tilbud. Bare ikke kjøp for mye!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Det er ikke tragisk å slite hull i klærne sine, men det er tragisk hvis man da ikke kan kjøpe nye.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 Problemet er at jeg ikke kan betale ned mer enn MAKS 300 kr i måneden. Hvor mye kreditt kan man bruke hvis man kun kan betale ned dette pr mnd? HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #12 Skrevet 30. mars 2011 et tips er iallefall å skifte det øyeblikket du kommer hjem. jeg og samboer har reddet en del klær fra å bli utslitt på den måneden. og så bruker vi bukser til 100lappen fra cubus hjemme. i dag er det iallefall 30% på klær på cubus på kolbotn senteret og 30 % hele kapphal i karl johan(18-21) hvis du melder deg inn i vip(er gratis).
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #14 Skrevet 30. mars 2011 Da erdet bedre å sette av de pengene du faktisk har til å kjøpe klær når du får råd til det, samt å ønske seg klær til fødselsdager/jul.
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 30. mars 2011 #15 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har dessverre akkurat gitt bort str 92, men har fortsatt noen bukser liggende i den størrelsen. Si ifra om du vil jeg skal sende det til deg =)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #16 Skrevet 30. mars 2011 Du kan bruke opptil 4000kr. Nedbetalingslengden avgjør du selv ved å kun betale ned de minimum 250kr. Får du bedre råd en måned, kan du heller betale ned mer da. Du betaler det du kan helt til det er nedbetalt. Ikke får du dyre renter eller gebyrer heller, kun 30 kr i gebyr for ny faturering/renter. Genialt
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #17 Skrevet 30. mars 2011 vet det kansje ikke er det første valget, men har du kikket på finn? der har de både til salgs og gis bort, kansje evt legge inn en annonse selv ? kjøper lite selv jeg , handler som regel når jeg finner ting på salg, og hva med å kansje ikke kjøpe det dyreste til barnet ? de vokser jo ut av dem hele tiden alikevel, jeg kjøper billige klær til jenta min, cubus, salg, hennes og mauritz etc. og spare litt hver mnd hjelper og, om så bare 50 kr
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #18 Skrevet 30. mars 2011 Har det litt sånn selv også. Ungene først. Men kjøper inn i mellom til meg selv. Et plagg her og et der og over litt tid. En god ide. :-) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #19 Skrevet 30. mars 2011 Jeg garanterer deg at du IKKE får bedre økonomi av å bruke kredittkort. Har du 300 ekstra hver mnd,så vær konsekvent- kjøp ett plagg pr mnd til maks 300 kr. Vær aktivt ute å titt på tøy.I din str så er det mye rester billig. Som en annen over nevner,finn er også ett godt alternativ.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #20 Skrevet 30. mars 2011 Om du har 300 kroner i måneden kan du da kjøpe tøy! Jeg har heller ikke penger til å kjøpe dyre klær, men både Lindex, KappAhl, Cubus og H&M har da klær til denne prisen. KappAhl har bukser til 199 kroner nå, Cubus har 30% på alle varer i dag og ellers er det tilbud rett som det er. En bukse denne måneden, en topp neste måned, en genser den tredje måneden og en ny bukse den fjerde måneden. Jeg klarer meg fint på denne måten jeg, hvorfor gjør ikke du det? Jeg putter også en 20-kroning på sparebøsse med ujevne mellomrom, når den blir full er det penger til et helt antrekk der
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #21 Skrevet 30. mars 2011 Vanlige, tynne bomullsgensere koster 69,- på HM. Min garderobe består av 4-5 sånne gensere, 6-7 t-skjorter og 2 par jeans.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #22 Skrevet 30. mars 2011 Syns ikke du skal handle på kreditt! Venninnene mine og jeg hadde byttekveld her for et par uker siden. Alle tok med seg det de ikke ville ha mer av klær, sko, sminke, parfymer, vesker osv, også kunne man bare velge og vrake. Pga denne byttekvelden har jeg ikke noe jeg ikke bruker lenger. Men er det ikke noen jenter her som kan rydde litt i skapene og sende deg det de ikke bruker da? Om noen har noe, foreslår jeg at dere legger en kommentar om det med nick, så hi kan kontakte dere. Er da bare koselig å hjelpe hverandre? :-)
trillelille Skrevet 30. mars 2011 #23 Skrevet 30. mars 2011 HI - hvor bor du? Jeg skal rydde i skapet en av dagene nå, og jeg har mye jeg ikke bruker.... En god del pent arbeidstøy, (skjorter, noen skjørt osv), og jeg bruker din størrelse....
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #24 Skrevet 30. mars 2011 internet og data har du råd til.. men klær har du ikke råd til? og så er det så pene klær du trenger også da. jeg tror faktisk ikke på deg! din snylter...... stå frem med nick, så skal jeg tro deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå