Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hvordan skal de egentlig bli, sånn i konsistensen? Jeg bakte for første gang i går. De ble veldig gode, og ser ut som på bilder, men de er nesten helt tørre. Det er liksom et lite rom inne i den, under "lokket", og så er det litt "kliss" nederst på innsiden av bunnen. Hadde liksom sett for meg at det skal være litt mer å bite i?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Dytte. Må da være noen her som har bakt, eller i det minste spist, makroner?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 De kan bli litt flate hvis du rører inn det tørre til slutt for fort. Fordi blandingen blir mer rennende om du bruker mikser f.eks. Men de skal ha sånn kransekakekonsistens... Hvis du faktisk rører inn det tørre for hånd til slutt, må du prøve deg frem for å finne den rette konsistensen på røren. Men jo mer rennende jo flatere er min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Problemet var egentlig ikke at de ble flate, de ble som på bilder. Men de ble så tørre. Kan jeg ha stekt dem for lenge? Skal det være sånt hulrom inni?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå