Gå til innhold

Hvor vanlig er det egentlig å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dra på føden for en sjekk om du er bekymret som gravid? Hvor mange av dere har gjort det/ikke gjort det?

Har siden i går kveld kjent veldig lite til den lille (er i uke 37.) men er redd de skal synes jeg er hysterisk om jeg ringer de. (Har jo kjent noe, men svakt liksom) Hvor går egentlig grensen for å ringe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du selv! Heller ringer du en gang for mye enn en gang for lite, er du usikker, ringer du! Ikke la din frykt for å virke hysterisk hindre deg i å sjekke at babyen har det bra! :-) De ser ikke på deg som hysterisk uansett, bare en bekymret mamma, og de kommer helt sikkert til å si at du må ta kontakt neste gang også!

Skrevet

Jeg kjente veldig lite liv i i uke 39 og da ringte jeg føden. Men mens vi snakket på telefonen så våknet babyen fra dvalen og det var igjen tivoli i magen. Ett par timer senere fikk jeg veldig vondt i ryggen, men kviet meg for å ringe på nytt så jeg spurte her inne hva de mente. Fikk mange "du er hysterisk"-svar, men en snill dame som skrev at det kunne være fødsel som var på gang. Det stemte ganske så bra og etter 5 timer var jeg mamma:-)

Mitt råd: Er du bekymret så ringer du. Å være gravid og føde er en liten risikosport og jeg ser ingen grunn til å gamble. Så er ikke ting som de normalt bruker å være, merker man avvik og er bekymret så ringer man. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Ring du og lykke til:-)

Skrevet

Jeg var ikke inne til sjekk når jeg var gravid med første, men var inne en gang nrå jeg gikk med andre.

Han var normalt veldig aktiv i magen og spesielt på kvelden når jeg satte meg ned for å slappe av. Den dagen jeg ringte sykehuset hadde jeg kun kjent noen få ganger at han rørte seg og mye mer forsiktig enn han pleide og om kvelden når han pleide å ta helt av, så kjente jeg ingenting. De på sykehuset ville jeg skulle komme inn til en sjekk og det tok ganske lang tid der også før vi fikk han til å røre mye på seg, men til slutt begynte han å røre på seg som han pleide. Likevel sjekket de med ultralyd i tillegg for å være helt sikker på at alt var som det skulle.

To dager etter dette fødte jeg:-)

Har du kjent mindre liv enn du pleier og er bekymret, så ringer du. Du er ikke hysterisk om du ringer når du har kjent mindre liv enn du pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...