Gå til innhold

Hvem er mest dust av mannen og meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... vi er begge like barnslige, det vet jeg :P

Han har jobbet nattskift og kommer hjem klokka 7. Så skal han sove til klokken 16 i dag, da spiser han middag, ser litt på tv og drar på jobb klokka 18.

Vi har tre barn sammen. I natt var jeg i seng til halv tolv og var sovnet til midnatt. Klokka 2 kommer mellomste og har vondt i foten. Prøver å få ham inn til meg, men han vil være på sitt rom og jeg skal være med. Jaja, ut av senga og inn til ham. Der var jeg til klokka 3, da sa han at han var bedre og at jeg skulle legge meg igjen (søtingen). Etter hele 15 minutter våkner babyen og holder det gående til klokka 4. Så sovner vi begge til klokka er 6, da mener bebis at det er på tide å stå opp.

Jeg er mildt sagt trøtt og blir ganske irritert da mannen sier

- Jammen, du har sovet litt i natt da! (2x2timer...) Jeg har vært på jobb i hele natt,. jeg!

- Jo'a, MEN nå skal du sove uforstyrret i 9 timer.

- Ja men likevel... ikke fått sovet noe jeg heller, sier han. Og mener jeg overreagerer når jeg blir irritert. Sier at jeg bare klager og han må få lov til å klage litt han også. Selvsagt skal han det... men nå har han vært på jobb om natta og får sove på dagen.

Jeg er mektig irritert på mannen og synes at han bagatelliserer natta som var. Ja, jeg er i permisjon - men jeg trenger å sove jeg også for å kunne være en opplagt og tålmodig mamma.

Hvem er dusten? Begge? Vi er like barnslig, så det trenger dere ikke si ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er dusten.. hvorfor skal han dessuten sove i 9 timer?? Han er med andre ord bare med barna i under 2 timer, og den tiden er inkludert dusjing og spising osv også.. så han gjør jo egentlig ikke annet enn å jobbe borte og kun det!

Skrevet

Han jobber jo 12-timers skift på natta, så det er viktig at han får sove lenge og uforstyrret.

Litt problematisk mens jeg er i permisjon, føler jeg må liste meg rundt hele dagen. Når de større barna kommer hjem så er det mye "Vær stille, pappa sover!" - så jeg prøver å ta hensyn til ham.

Akkurat nå er jeg trøtt og ganske irritert. Baby er uforskammet våken! ;) Men kjenner meg selv, når jeg er trøtt så kan jeg lett overreagere. I morges ble jeg temmelig sur på ham, følte han bagatelliserte meg noe voldsomt. Nesten så jeg skal sørge for at han får 2x2 timer selv til helga... hehe

Og før noen sier det - JA, det er våkenetter når man har barn. TRO meg, det vet jeg alt om!

HI

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal barna måtte være stille fordi pappa sover? Er de stille når du sover? NEI! Har du 24-timersjobb? JA!

Han har barn han også, like mye som du har, og etter min mening er du stygg med barna hvis de må være stille og rolige hele tiden fordi pappa sover!

Utover det, er han den barnslige i forhold til situasjonen du beskrev.

Skrevet

Det er bedre for barna at jeg hysjer rolig på dem, enn at han skal stikke hodet ut og gjøre det...:o

Han ser etter ny jobb, uten nattskift, bare så det er sagt ;)

Skrevet

Han har ingen rett til å be barna være stille fordi han skal sove midt på dagen! Det er unaturlig for barna, og de må jo få lov til å leke og kose seg litt når de selv er våken? Kjenner faktisk at jeg ble litt irritert nå.

Skrevet

Barna burde på lov og snakke og leke og bråke på en normal måte. jeg synes heller kansje samboeren din burde vurdert og kutte ner søven til 7-8 timer? det burde jo holde eller rett og slett vurdere en annen jobb. Han er like mye far som du er mor, og barna skal ikke måtte bli hysjet på fordi far sover, men jeg forstår deg at det kan bli litt sånt, har selv gjort det, men han burde enten lære seg og sove gjennom trassing og leking eller så må han vurdere og finne en jobb hvor han sover når alle andre sover.(på natta)

Skrevet

Og så spør du om hvem som er mest dust, men likevel så beskytter du mannen din som bare det her...

Han trenger IKKE 9 timers søvn, etter en 12 timers jobb! Hvor mye sover du i løpet av et døgn? Når man har barn, kan man ikke ta en halvtimes lunch og bare slappe av, da er man på hugget hele tiden, 24 timer i døgnet...

Hva jobber han med?

Skjønner at du er sliten, men skjønner ikke hvorfor du beskytter han, og lar han få all den tiden for å "komme seg" etter jobb... Alle vet at når man får barn så kan man glemme den gamle vanen med å få en full natt søvn, enten man er hjemme eller i arbeidslivet!

Er heller ikke rikitg at barna skal hysjes på hele dagen, fordi pappan skal sove...

Jeg gjentar det jeg sa, han sover for mye!!

Skrevet

Der synes jeg mannen din er dust.

Selvfølgelig skal han soven han skalp på jobb , men når han kommer hjem kan ha ta en time eller to med ungene så du får sove litt. om du har tunge netter.

Hvor lenge av gangen jobber han natt?

Mannen min jobber en uke av gangen, han går på jobb ca 21.20 og kommer hjem 06.20 da vekker han meg og datteren min om vi ikke er våkne så hjelper han oss å komme oss i stand til barnhage og jobb. så legger han seg og sover og sover så lenge han kan.

Akkurat nå så er jeg desverre sykemeldt så i dag og i går tok han frøkna opp og leverte henne i barnehagen så jeg fikk sove litt ekstra.

Dette med å ta hensyn til om at han sover eller ikke er små vannsklig egentlig. mannen min får jo sove gangske så uforstyrret på dagen men om han er sliten og legger seg for å sove etter at vi har kommet fra barnhagen så er ikke jeg så kjempe streng på bråket. frøkna sovner jo rundt 19.00.

Skrevet

Han jobber 12 timer - 18.30 - 06.30. Annenhver uke har han nattuker.

Jeg hysjer på ungene fordi han er så sur om de vekker ham. Og han kjefter på dem som bråker og på meg som lar dem. Jeg er jo enig med dere, de må jo få lov til å leke selv om pappa sover. Men for husfredens skyld...

Han sier at han sover så lite (...) men han sover mer enn jeg har gjort på flere år. Helt siden vi fikk førstemann, så har jeg hatt 5-6 timer om natta, men stort sett bare med ett avbrudd på 15 minutter, og ikke på 2 timer som i natt.

Han har bare tatt seg av levering av eldre søsken kort tid etter fødsel, den første uka hjemme. Ellers har han vært på jobb eller vært i senga.

Jo, det var en annen gang han også tok levering og henting, da hadde jeg skadet kneet og brukte krykker.

Uff, han høres jo ikke helt god ut, men dette er altså hans verste side og det jeg irriterer meg mest over. Og det han tar aller minst selvkritikk for! Han sier at han MÅ sove for å holde ut. Derfor må det være stille og derfor tar han seg ikke av ungene om morgenen. Er jeg heldig, så våkner han litt tidligere en dag og henter den som er i barnehagen. Skolebarnet kommer seg til og fra på egen hånd.

Skrevet

Du får det fint fremover ja....

Hjelpes, han burde stille opp mer for familien! Kjenner ikke noen med barn som sover 9 timer per natt/dag!!!

Skrevet

Hva mener du med: "Du får det fint fremover ja...." Det vil jeg gjerne at du utdyper.

Vel, etter å ha lest et annet innlegg her nå nettopp så synes jeg faktisk at mannen min er ganske ok, selv om han er en smule spesiell på nattesøvnen sin (eller dagsøvnen, om du vil).

Skrevet

2 duster ;-)

Legg deg klokka 21 i kveld og ikke vær så føylig når eldste vil ha selskap om natta. I helgene og i feriene når mannen din ikke jober synes jeg dere kan ha en natt hver som dere slipper å stå opp og kan sove lenge om morgenen.

Skrevet

Jeg synes ikke mannen din virker ganske OK. Men heller ikke du - for du vil jo egentlig ikke ha svar eller råd - du vil jo bare forsvare ham. Så lykke til med livet ditt - jeg er glad jeg har en mann som stiller opp mer enn din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...