Gå til innhold

hvordan ville dere plassert en million kroner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt huset vårt, og sitter igjen med ca en mill, som skal brukes til bygging eller huskjøp etter hvert. I mellomtiden lurer vi på om vi skal sette de på sparekonto, banken vår har 3 prosent på innskudd.

Noen økonomiske ekspertiser her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært veldig heldige med salg av boliger så de gangene vi har hatt overskudd lar vi det stå på banken om vi vet att vi igjen skal invistere i bolig. Ikke vits gjøre noe annet når man skal snart bruke de igjen. Dere kan jo finne den banken som gir størst rente.

Skrevet

Om det er en kortvarig plassering, så hadde jeg helt klart valgt høyrente konto. Dersom det er en langvarig plassering (lengre enn 5 år), så hadde jeg valgt enten å plassere i eiendom for utleie og eventuell verdistigning, eventuelt å plassere en andel i fond og en andel på sparekonto.

Aksjer er for de modige, men tror at det ikke er så dumt å investere i Japan nå - verdens tredje største økonomi ligger nede, tenk hvilken enorm sysselsetting og oppbygging som må til i årene fremover der, men husk; Penger man plasserer i aksjer er penger man må være forberedt på å tape.

Jeg er ingen ekspert, så for all del; - ikke legg mine vurderinger til grunn, jeg bare sier hva jeg tenker. Hadde jeg vært dere så hadde jeg søkt økonomisk rådgivning fra banken, (men vær obs på at de vil selge SINE produkter) samt fra en upartisk aktør.

Mye bra økonomistoff finner dere her: www.dn.no & www.dinepenger.no .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...