Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Vi har et lite fosterbarn fra Afrika og jeg lurte på om noen har litt peiling på hvordan solkrem han trenger? Har spurt flere og får som oftest til svar at de ikke vet, noen mener han ikke trenger solkrem i heletatt og andre sier han må ha det. Noen som kan hjelpe meg litt?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Han trenge vel UVA,uvb beskyttelse han som alle andre vil jeg tro.Og smøres med aftersun eller lotion på kvelden.Spesielt på knær og albuer da de lett blir "ashy".
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 uten at jeg vet 100 prosent vil jeg tro at mørk hud også trenger beskyttelse, så jeg ville brukt samme solkrem på ham som på resten av familien
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 HI her Ja, jeg regner med det jeg også. Når h*n kom til oss sist sommer mente foreldrene at h*n ikke trengte det, men h*n er jo født her så huden trenger jo beskyttelse. (h*n var bare en liten baby sist sommer så h*n var ikke så mye i solen)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 de trenger også solkrem,de blir solbrente de også.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Hei! Jeg er selv mørk i huden, og bruker solkrem som alle andre Selv om huden vår er "lagd for å tåle sola", så trenger huden fortsatt å bli beskyttet mot UVA/UVB stråler o.l. Ikke minst for å beskytte huden mot å få masse føflekker og også hindre føflekkreft, hudskader osv.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Har en mørkhudet venninne og enda så mørk hun er får hun faktisk skille etter bikinien.. En gang da vi var tenåringer ble hun også solbrent, hun ble ikke så rød, men hun ble sår og vond i huden og flasset etterpå akkurat som vi hvite gjør. Hun smører seg hele sommeren for å beskytte huden mot kraftige solstråler, de kan jo også få hudkreft osv.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Jeg var i "syden" hvor vi ble kjent med en familie med mørke barn(mulattbarn). De ble smurt med samme solfaktor som mine barn. Og jeg har en svigerinne som er svart. Hun bruker også solkrem, slik jeg gjør. Faren for hudkreft har ikke bare med hvor mørk hud en har.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 Hi her. Dere som har litt peiling, dere vet ikke om en god krem/ olje jeg kan bruke i hverdagen? H*n blir så fort "grå" i huden. Men h*n har ikke tørr hud, nydelig mørk hud som skinner som en diamat i solen:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #13 Skrevet 30. mars 2011 Min mann og vår sønn bruker sheabutter. Mannen min er sort. Også coconut butter som han kjøper hos sånne frisører etc for sorte mennesker
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #14 Skrevet 30. mars 2011 Da skal jeg prøve å få tak i det:) H*n er 14 mnd, greit å bruke det på så små? HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #15 Skrevet 30. mars 2011 Hei igjen;) Bruker de dette hver dag, eller bare inni mellom? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå