Gå til innhold

gravid- betale for legetimen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen og skrev under på søknad om å avbryte sv skapet( er utrolig usikker og dette fortalte jeg jo legen og vi kom frem til at jeg skulle skrive under på papirene bare for at tiden ikke skulle renne ut og jeg skulle slippe å ha det tidspresset på at jeg måtte søke om jeg bestemte meg for den veien....noe jeg ikke har gjort enda, jeg vil beholde!) Måtte betale for denne, hun dama i skranken sa d var pga jeg hadde søkt abort.

Var hos legevakten igår pga dårlig form, vannansamling og hurtig vektoppgang, måtte ikke betale pga jeg var gravid sa hun dama der...

Venninne av meg var til samme legekontor og skrev også under papirer om å avbryte sv.skap, hun måtte ikke betale..

Noen som kjenner til disse regleene?

Noen sier det kun er sv.skapskontroller eller sv.skaprelaterte undersøkelser som er gratis, men slik virket det jo ikke på legevakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er riktig at det kun er svangerskapsrelaterte ting som er fritatt fra betaling av egenandel. Ditt besøk på legevakten var vel også ifm svangerskap?

For å si det sånn: Hvis en gravid brekker beinet, er ikke røntgen og gips gratis fordi pasienten er gravid ;-)

Skrevet

ok, men søknad om abort er da også svangerskapsrelatert!!?

Skrevet

Nja, i grenseland. Vet at dem som spontanaborterer må betale egenandel ved evt etterkontroll. Legekontorene praktiserer sikkert ulikt her, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...