Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 jeg vil være anonym, for sikkert mange som synes dette er et unødvendig tema å ta opp.... men hva synes egentlig DU om at gravide røyker?? jeg må helt ærlig si at jeg dømmer dem ganske fort! helt teit fra min side, men jeg er ærlig... det er bare egoistisk, og jeg mener at det ikke finnes EN god grunn for å fortsette røykingen. det kan bare IKKE forsvares , rett og slett jeg har røyka før, men sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid... hadde en veninne som røykte en 20 pk HVER dag de 9 mnd hun bar på sin lille gutt. dårlig samvittighet hadde hun desverre ikke heller... jeg blir helt paff??? han er konstant syk nå og har masse problemer med luftveiene,halsen, hodet ,ørene og dette området her. astma og noe andre greier... jeg VET jo ikke om det har noe med røykingen å gjøre, men jeg TROR det dette er MIN mening...
Tante Blås Squaw Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Jeg syns at å røyke under svangerskap og amming er en veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig veldig dårlig idè.
Torstein-UngPappa Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Helt enig. Å begynne å røyke i det 21. århundre er generelt et tydelig tegn på total ignoranse og likegyldighet i henhold til fremtid og omgivelser. Jeg fatter ikke at man kan begynne å røyke, når man vet hvor mye negativt det fører til helsemessig for en. Og jeg fatter ikke at det er mulig å kombinere røyking med å klage på dårlig råd. Det samme gjelder forsåvidt hyppige turer på byen. Når man da først har vært så bak mål at man har begynt å røyke, OG blir gravid, og ikke engang sitt eget barns fremtid veier tungt nok til å få en til å slutte... Ja, hva skal jeg si? Da blir jeg verken imponert over damas intelligens eller empati og menneskelighet. Det finnes INGEN grunn til å begynne å røyke i dag, og å fortsette å røyke med et barn i magen, er 100 % uforsvarlig. Jeg gremmes når jeg ser kvinner med barn i magen og sneip i munnviken. Torstein
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 jeg syntes det er steike dårlig gjort mot sine egne barn og burde vært ulovlig. Må være klipt å sitte i ettertid å tenke på om en har skadet barnet sitt eller ikke, noe en ikke får svar på de første årene, da røyking kan føre til bla dysleksi og konsentrasjonsvanskerjonsents.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Plusser på en "veldig" til og signerer Hjemmetråkkende Squaw!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Det er forkastelig! Tenk å utsette ungen for røyk når den er sperret inne i verdens minste rom, går ikke an!!!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Jeg synes de rett og slett er noen ekle mennesker.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Jeg syns det er synd de ikke vet hvor enkelt det er å slutte Jeg røyket i mitt første svskap og kunne ikke forestille meg et liv uten røyk . Nå i mitt andre svangerskap klarte jeg å slutte ) Savner røyken hver dag ,men ikke nok til å begynne igjen . Jeg vet hvor dårlig savittighet de som røyker har , så jeg dømmer de ikke .Den jobben klarer de helt fint selv ..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 det er jo absolutt ingen bra ide, og jeg synes det ser stygt ut!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 En jeg jobbet med var en storrøyker før hun ble gravid. Prøvde å stumpe røyken da hun fikk vite det, men det ble så tøft at legen faktisk sa hun kunne fortsette, dog ikke som før. Hun ble så stressa at det ble skadelig for barnet. Så hun røykte videre, men kuttet kraftig ned da.. fra 40 til 3-5 om dagen.. Min mor røykte en hel pakke tobakk i uken da hun var gavid med meg, Ingen astma, e.l og svært sjelden syk. En tidligere skolekompis påsto at han var blitt så lav fordi moren røykte da hun var gravid med han. Det gjorde hun ikke med hans 2 brødre, og de er høyere enn han. Dette stemmer heller ikke med meg. Jeg er den høyeste av 4 og den hun røykte mest med... Men det betyr ikke at jeg synes det er greit altså.. Stumpa røyken da jeg fikk vite jeg var gravid. Det gikk noen uker da.. de første ukene visste jeg ingenting, og de andre fordi jeg trodde ikke helt på det.. det sank liksom ikke inn med det første...
3 nøtter til Askepott Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 På ann igjen med hetsingen av gravide som røyker under svangerskapet. (er jo aldri "Hva synes dere om folk som er drittfeide og er gravide")Folk må få gjøre som dem vil , vi lever fremdeles i ett fritt land. Moren min røykte ikke under svangerskapet og jeg har både astma og er lav.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 "Folk må få gjøre som dem vil" ??? Greia er vel neppe at de vil røyke, men at det ikke greier å la være eller ikke bryr seg. Blir for dumt å snakke om den frie vilje i denne sammenhengen, syns jeg.
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2011 #14 Skrevet 29. mars 2011 Nesten samtlige svar her er moralsk fornærmede og nesten litt skinnhellige. Ja, det er farlig. Ja, alle bør slutte. Alle i hele verden faktisk, ikke bare gravide. Ja, vi vet bedre nå, det gjorde ikke våre mødre. Men det henger ikke sammen med manglende moral, intelligens eller morskjærlighet. Nikotin er ett av de mest vanedannende stoffene som finnes, og det er mer avhengighetsskapende enn heroin... Pekefingrene hjelper bare ikke. Det er aldri motiverende å høre hvor flinke alle andre er og hvor slem man er selv. Dette kan jeg si selv om jeg slutta før jeg visste jeg var gravid (røyk og øl gjorde meg kvalm, og kroppen hindra meg dermed ubevisst i å skade fosteret), for jeg veit at det er massevis av tenkende, kloke, kjærlige og fornuftige mennesker som av ulike grunner ikke klarer å velge bort sin egen avhengighet. Merkelig nok er de nå blitt fritt vilt.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #15 Skrevet 29. mars 2011 Det er forkastelig, og jeg vil påstå at det faktisk sier noe om hvordan den personen vil bli som mor!! Ikke toppscore i å ta hensyn og sette barna først hvertfall... Det er fakta faen, uansett hvor vanskelig det må være å slutte. Hva spiller det for noen rolle?? Det var de som var dumme nok til å starte med det, og folk klarer da å slutte hver dag, hvorfor skulle ikke DE klare det???
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2011 #16 Skrevet 29. mars 2011 Nok en moralsk forarget innlegger. Er det virkelig bare jeg som syns det er billig å stille seg i kø for (anonymt) å kappe hodet av folk før man har gått en mil i deres sko?
3 nøtter til Askepott Skrevet 29. mars 2011 #17 Skrevet 29. mars 2011 Skal man likssom ikke få bestemma over egen kropp nå bare for man er gravid?? Og kalle noen dårlig mor bare for hun røyker er vel å dra den litt langt. Røykere er fritt vilt uansett om de er gravide eller ikke, kan jo nesten si det samme til dem som til dem som bruker narko (som faktisk er uloveligt) Til og med på det der gravidskjemaet er det likestilt som narkotika og alkohol.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #18 Skrevet 29. mars 2011 nå får dere gi dere. dette begynner og minne om direkte mobbing av røykere. ikke alle klarer og slutte og røyke når de er gravide, men mange klarer og kutte ned på røykingen, og er ikke det bra? jeg røyker ikke selv, men har venner som røyker. det er faktisk ikke mitt problem om de røyker eller ikke, det er hver enkelt sitt valg. det er verre å gå å tro at man er noe bedre enn andre bare pga at man ikke røyker. de som klarer og slutte: kjempe bra --- vil heller mene at alkohol og stoff (heroin, hasj, speed osv) er verre for barnet i magen enn røyken.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #19 Skrevet 29. mars 2011 Det synes jeg må bli opp til den enkelte gravide røykende, ikke noe lov mot det, røyk er fortsatt lovlig i norge.. gravide blir anbefalt å holde seg vekk fra mye som er giftig for fosteret, det driter jo gravide i over en lav sko hverdag, spiller ingen rolle om det er røyk, sukker eller vin, fisk eller fårekjøtt !!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #20 Skrevet 29. mars 2011 Alt er skadelig for babyen, så det å sammenligne det blir som å velge mellom pest og kollera!!! Mobbing av røykere? Den var vel å overdrive. Det er jo snakk om å innhale gift, både i sitt eget blod og babyens! De velger jo å ignorere hva de utsetter sitt eget barn for!!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #21 Skrevet 29. mars 2011 unnskyld meg er det min jobb å passe på andre? nei har jeg rett til å trakke på andre ang røyking? nei jeg gidder ikke å nærmest jage røykere bare for de skal ha barn! stor røykere får jo faktisk abstinenser pga røyk, som da igjen er skadelig for barnet i magen. se en feks skrekkfilm kan traumatisere et barn, jeg ble skremt i mors liv (mamma opplevde innbrudd da hun gikk med meg) og fikk lide kraftig pga det. hun hadde det ikke så gøy med et lite barn med angst (har klart og vokse det av meg). venninnen min brukte røyk for å roe nervene for hun fikk et mareritt av en graviditet, stress har kraftig innvirkning på et foster. det er vanvittig mye annet som er mer skadelig enn en røyk. planlegger man å bli gravid kan man legge mye til rette, deriblant røyking, når man ikke planlegger så gjør man så godt man kan
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #22 Skrevet 29. mars 2011 kommer ann på hvor mye de røyker! Men henger meg ikke opp i hva andre gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå