Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Vi får ikke de bhg vi har søkt på. Har tvillinger som fyller 2 år i oktober, har vi ikke garantert plass? Kan de gi oss plass to forskjellige steder i kommunen?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 De er garantert plass, men ikke nødvendigvis i den barnehagen dere har søkt, og heller ikke i samme barnehage !
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Jo da har de lovfestet krav på plass, men ikke nødvendigvis på barnehage dere har søkt på. De skal ha et tilbud. Dersom kommunen er ett opptaksområde kan derer få hvorsomhelst, og ikke nødvendigvis i samme. Oslo feks er ett område, så man kan få tilbud på Alna selv om man bor på Røa. Får dere i to forskjellige bør dere vel i tilfelle ta plassene og søke overføring på den ene. Det virker lettere:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Da må de vel gå der ett år før vi kan overflytte? Blir et hektisk år om de kommer i forskjellige barnehager, da får jeg tre barnehager å hente i!! HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Det kan vel bli ledig før barnehagestart? Hovedopptaket er jo gjerne både 2-3 runder. Alternativet er kanskje å ha de hjemme fortsatt? Er vel likevel ikke garantert samme barnehage neste år heller. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Joda, men de har ikke kommet lenger enn barn ned til 3.5 år.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Har sjekket litt nå og de får samme bhg et eller annet sted i kommunen. Har søsken prioritering, men vil helst ha en annen bhg. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Regelen varierer. Her i min by har man krav på 1. eller 2. valget og man får søskenprioritering. Vi er heldige og har full barnehagedekning her jeg bor - mellomstor by.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå