Gå til innhold

Hva faen feiler det min samboer?! Jævla gledesdreper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk nå den siste tiden at jeg virkelig har lagt merke til dette "problemet" med samboeren min...

Vi har kjent og vært sammen med hverandre i flere år, og derfor er det rart at jeg ikke har sett dette før nå. Kanskje jeg forsto det da vi flyttet sammen? Bare bodd sammen i 2 år da..

Det har seg slik at hvis jeg FEKS får en ekstra høy lønn en mnd, og jubler til samboer over dette, så svarer han "Ja men du har da mange regninger, dyr husleie, strøm og alt annet også å betale. Du blir å bruke alt opp på tull!"

Da vi flyttet sammen, så måtte jeg/vi selvsagt gå til innkjøp av det man faktisk trenger i et hus. Jeg og samboeren min hadde SVÆRT lite fra før av. Det endte med en Ikea-tur hvor jeg tok alt det man MÅ ha. Alt dette presiserte jeg for han at JEG skulle betale for, så han bare skulle ta det med ro.

Jeg hadde ekstra penger den mnd, som nettopp skulle brukes til dette innkøpet. og derfor var jeg kjempeglad på Ikea og smilende. Jeg syntes det var TOPP å handle inn til vår første leilighet sammen.

Selvfølgelig måtte han ødelegge stemninga og humøret mitt ved å gå å surmule og hele tiden mase på meg om at jeg handlet "unødvendige ting".

Da vi kom i kassa, betalte vi bare 1500kr for alt! Og jeg hadde spart unna 11000 til dette! Og det er kun fordi han ødela hele handlegleden..

Det høres kanskje ut som at JEG sløser penger eller lignende, og at det er derfor han reagerer slik, MEN; det er ikke bare slik når det gjelder penger! Uansett HVA jeg blir glad for eller hvis jeg er i strålende humør, så klarer han alltid å gjøre eller si noe som får meg downtown..

Det er nesten som at han ikke liker at jeg er glad?!

Idag hadde han brukt 5000kr tilsammen på hjemmekinoanlegg og cd-spiller til bilen. Det var hans penger, og jeg sa ikke noe om det.

jeg spurte han om han gadd åå kjøre meg til Jysk for jeg skulle handle gardiner. Ja det skulle han..

Han ble med inn, og når jeg står der å ser på gardiner og er glad, tror dere faen ikke han kommer bort til meg og sier: "Trenger du dette da? Er jo ikke lenge siden du kjøpte nye gardiner! (er 1 år siden..)"

Jeg gadd ærlig talt ikke krangle innpå en butikk, så jeg gikk fint ut derfra.

Hele turen var jeg matt og gadd ikke si noe særlig til han. Han spurte hva jeg var så sur for, men jeg gadd ikke svare.

Da vi kom hjem var jo han overlykkelig over å kunne sette opp sitt nye hjemmkinoanlegg, og da sier jeg til han: "Du surmuler over at jeg skal bruke noen hundrelapper av mine egne penger til gardiner, mens du selv kjøper anlegg til 5000!"

Han sier da at han gjorde en god og nødvendig (!) investering.

Jeg ble så provosert, og spør han: "Den burgeren du kjøpte på tur hjem, var den en nødvendig investering da? Vi har jo spist middag for bare 1 time siden..."

Da blir han sur på meg og ser bare rett fram mens han sier; "Åja, nå skjønner jeg hva det handler om..."

Thats it...Blir så jævlig irritert på den mannen, at jeg faktisk ikke kan være i et slikt forhold med mindre han tar seg kraftig sammen!

Dagens utblåsning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, jeg kjenner følelse og det er så utrolig dritt med folk som alltid på trampe på gleden! Han høres bare kjip og sur ut.

Skrevet

Han syns det er unødvendig å bruke masse penger på unødvendige ting, mens du slenger dritt til han fordi han kjøper seg en burger?

Virker kanskje som om dere burde snakke litt mer sammen om økonomi. Kanskje han syns det er leit at du har så mye penger ( mange menn som syns det om dama tjener mer enn de) og kanskje du er veldig flink til å gni det inn når du har ekstra mye penger?? Virker sånn..

Skrevet

Leste ganske fort og fikk kanskje ikke med meg alt, men jeg har en prikklik mor som din samboer!! Har sluttet å dra på shopping med henne og til og med å fortelle henne om jeg har planer om å kjøpe noe nytt. Da begynner hun: "Huff, bare tull å bruke penger på det, det er helt unødvendig". Det har hun forresten også sagt når jeg skulle kjøpe seng til jenta mi.... Det verste er jo at hun ofte klager på mine gamle, nuppete klær når jeg er på besøk. Orker ikke å svare henne en gang....

Skrevet

HI

Ja, men er det mulig liksom?

Jeg har også lagt merke til at han blir litt småsur hvis jeg er glad etter jeg har vært sammen med en venninne o.l også..Rett og slutt snurt!

(nå skal det i tillegg sies at jeg kun har ei venninne her som jeg kjenner godt, og som jeg er sammen med en gang i blant).

Hvis jeg kommer smilende hjem etter feks kino med henne, og spør han hva de to har gjort (han og barnet), så svarer han bare på "tøys": Skal vel bare du drite i. Men han sier aldri at han tuller..

Selv så drar han ut flere dager i uka for å trene, være med kompiser, eller rett og slett bare kjøre. Jeg gjør dette kanskje EN JÆVLA gang i mnd uten han og barnet!

Skrevet

Som å lese om min egen mann...

Kjøper jeg meg en sjokolade til 10kr så sier han at jeg klarer aldri å spare på pengene,mens han kjøper smågodt,chips og brus til 80-100kr... Han kjøper deler til bilen for mange tusen flere ganger,mens når jeg vil kjøpe noe til huset som vi trenger som feks håndsåpe så blir han sur for at jeg ikke kjøper refil som er 1KR billigere...Visst jeg kjøper meg en pølse til 15kr på tilbud får jeg dårlig samvittighet for at jeg har brukt penger på meg selv,mens han har spist både burger og pølse isted,for han må jo kommentere at jeg bruker unødige penger på ting..brukte 200-300kr for mange år siden på noen gardiner til hele leiligheten på supertilbud(må jo ha gardiner ,bor i 1.etg og vil no virkelig uansett ha noe på vinduene),så klager han :o og når jeg etter mange år sier (har nevnt noen ganger før at jeg skulle hatt nye gardiner) så sier han at vi har jo gardiner og de er fine trenger ikke flere,er vel 6-7år siden jeg har byttet gardiner :( Orker bare ikke å krangle om filleting.

Vi går på date, og så etterpå så sier han at vi må begynne å spare på pengene kan ikke sløse sånn(og da går vi ut en gang annenhver måned på en billig plass) :o Vi går på kino og jeg kjøper meg noe smågodt,så sier han du trenger jo ikke kjøpe hele butikken da ,og selv så kjøper han største popkorn menyen,snop,brus osv..Skjønner det virkelig ikke.Hva er det med noen mannfolk(sikker noen kjerringer og).Er det mulig??

Skal ikke si hva han sa under bryllupet engang.huff :( og det var ett enkelt og billigst mulig tilogmed.jaja :(

Skrevet

Høres ut som dere er i forhold med menn som ikke respekterer dere :( ingen fortjener å ha det sånn :(

Skrevet

Wow.

Ennå en kveld jeg går bort til samboeren min og gir ham en god klem, rett og slett fordi han er såpass oppegående som han er.

Blir mange aha opplevelser av å lese her inne på forumet, det finnes så mange tafatte/grådige/slemme/ekle menn der ute!

Hva skal dere med menn som ikke unner dere noe, sutrer når dere kjøper nødvendige ting og selv sløser penger på dritt?

Uff...

Skrevet

Seriøst? Hvor gamle er dere egentlig?

Skrevet

Og hva er seriøst poenget med å si hvor gamle vi er?

(det samme, gamle BIM's; hvor gammer erru a'?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...