Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Jeg hadde isjas-vondt da jeg gikk gravid. Vondt i korsryggen, men stråling medover rumpeballen og nedover benet på høyre side. Jm mente at isjasnerven min nok lå i klem og at det ville gå over etter fødselen. Det var så ille innimellom at benet sviket, og jeg var sykemeldt delvis pga dette. Nå er det to år siden jeg fødte, og smertene ga seg de... men nå har de kommet litt tilbake de siste dagene. Det er ikke smertefullt på samme måte som da jeg var gravid men jeg kan kjenne nerven nedover i benet veldig godt... og korsryggen er vond. Hvis jeg f.eks har sittet bøyd over badekaret e.l. for å vaske håret til lille bolle, så kjennes det som om jeg ikke greier helt å rette ut ryggen skikkelig etterpå.. Blir gående fremoverbøyd inntil jeg får tøyd ryggen tilbake i opprinnelig stilling... Noen som har isjas-plager, som kan si noe om de tror dette har sammenheng?.. eller, om det er vanlig å ha plager med isjasnerven nå og da, eller om hvordan prognosene er? Jeg begynner å bli nervøs for ryggen min må jeg innrømme... :-/
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Akkurat sånn hadde jeg det i første svangerskap. Det gikk over etter fødselen, og tenkte ikke særlig mer på det. Så ble jeg gravid igjen, og det kom tilbake. Denne gangen har jeg en treåring å ta vare på, så nå måtte jeg ta tak i det. Lege sendte meg til fysioterapeut som sendte meg til osteopat, som lett kunne se at jeg hadde låsninger både i ryggen og bekkenet, og at disse var årsak til isjasplagene. Hun knekte opp låsningene tre ganger iløpet av tre uker. Det ble litt verre før det ble bedre, og nå har jeg ikke sånne smerter lenger i det heletatt. Anbefaler deg å ta deg en tur til lege/fysioterapeut, eller dra rett til en osteopat eller kiropraktor. Kanskje løsningen er enklere enn du tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå