Gå til innhold

Noen som har barn i Bekketunet barnehage i Stavanger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring, men har en venninne som fikk plass til sin jente i den barnehagen på en av småbarnsavdelingene.. Jenta mistrivdes og foreldrene hadde null tillit til de ansatte så det endte med at barnet ble tatt ut av barnehagen etter 2 uker.. Hvorvidt dette er en representativ framstilling av barnehagen skal jeg ikke uttale meg om..

Skrevet

Var dette i år eller for lenge siden? Takk for svar...

Skrevet

Dette var på høsten 2009 og barnehagen var da veldig ny med mange nyansatte.. Forhåpentligvis har de fått bedre rutiner nå enn de hadde da..

Skrevet

Vi har vår gutt på småbarnsavdeling på Bekketunet og vi er faktisk ganske så fornøyde!

Syns de kunne gått ut litt mer da, men etter klager så fikk de en ordning på dette.

Gutten min har vært der i ca 6 mnder nå og han har gode venner i tillegg til at han har knyttet seg til noen av de som jobber der. Har ikke opplevd utskiftning heller.

Skrevet

Takk for svar! Dere som har gutten deres i denne barnehagen, vil du si hvilket bygg han går på?

Skrevet

Bekketunet barnehage er en svær barnehage med over 400 barn. De har noen få småbarnsavdelinger med 9-10 barn. Ellers er barnehagen organisert som en basebarnehager, med store områder og masse barn samlet på samme sted.

Min søster har sin lille gutt i basedelen, og har vært veldig misfornøyd dette året. Etter å ha klagd og klagd og klagd de første månedene både til ped-leder, styrer og barnehagekontoret har det endelig blitt såpass bedring for henne at hun klarer å la ham gå frem til sommeren. Gutten var alltid alene når han ble hentet, aldri glad og blid, ingen visste hvordan dagen hans hadde vært, om han hadde spist o.l. og hvorfor han hadde sår og blåmerker. I tillegg var det veldig masse personale og utskiftninger, og det var ofte ukjente mennesker som tok i mot min nevø.

Jeg kjenner flere ansatte i barnehager i bydelen, og alle sier de får massevis av barn som har blitt forflyttet fra Bekketunet. Selvfølgelig er nok endel fornøyde også, kanskje spesiellt de som har barn i "små-avdelingene"? Jeg hadde i alle fall styrt unna, det samme ville jeg ha gjort ift alle andre base-barnehager...

Skrevet

styr under basebarnehager..vi har barna i en annen base barnehage i stavanger, dog barna trives godt og de ansatte er veldig hyggelige så liker jeg ikke opplegget med mange barn stuet som dyr i ett fjøs!!! er jo sånt det føles:( oppbevaring. vi bytter barnehage etter sommeren.

Skrevet

Bare til opplysning så er ikke Bekketunet en basebarnehage! dere som tror det, må dere lese litt om basebarnehager for å vite hva det er. Basebarnehager er avdelingsløse barnehager, bekketunet er en avdelingsbarnehage.................

Skrevet

Jeg jobber selv i Bekketunet Bhg og har min sønn der.

jeg stor trives i å jobbe i barnehagen, har vert der siden den ble åpnet i 07.

har ikke noe negativt å si,, og det sier jeg ikke fordi jeg jobber der :)

min sønn stor trives på den avd han er på. de er flinke til å gå ut.

møter han om morgenen .. han gråter stort sett hverdag jeg henter han... fordi han ikke vil hjem :)

dersom du har spørsmål, kan du ta kontakt med styrer ( som er kjempekoselig)

eller ped leder på den avd han skal begynne på :)

du kan til og me besøke avd..

Skrevet

Med tanke på at de er få gutter på denne avd i dette bygget så vil jeg helst ikke si hvilken farge bygg det er snakk om.

Det er ikke en basebarnehage, ikke blir de stuet inn som kyr heller. Vår gutt er på en småbarnsavdeling der det er 3 ansatte for 10 barn.

Inne på avdelingen har de kosekrok, sanserom, plass for å leke/leker, kjøkken, spisebord osv.

De har og en egen timeplan for hver dag som de følger med et eget opplegg for hver dag, dette kan være alt fra utflukter, maling, bursdagsfeiringer osv.

Når vi henter mini får vi alltid referat på hva som har skjedd, hvordan han har vært (trøtt, blid, aktiv..o.l), om det har skjedd noe spesielt, hvor lenge han har sovet osv.

Selv om Bekketunet er en stor barnehage i seg selv, så er den oppdelt i små avdelinger som igjen er fordelt på bygg. Så en føler ikke at det er så stort som den samlede totalen er.

Vår gutt stortrives og er en blid og sosial gutt. Første gangen han var der uten oss så grein han når han ble henta, siden han hadde det så kjekt så ville han ikke gå.

Han springer med armene i været mot favorittpersonalet, smiler og gir de en klem når han kommer dit om morgenen.

Så for meg virker det som en bra barnehage der han blir bra stimulert.

Skrevet

Vi var superfornøyde med småbarnsavdelingen i Bekketunet! Fantastisk personale, ingenting å klage på når det gjelder noe.

Nå har barnet vårt begynt i storbarnsgruppe, ikke like fornøyd. Synes det er litt vel mange barn og noe kaotisk. Men barnet vårt stortrives, og det er jo det viktigste.

Skrevet

ser det er blandede erfaringer! Kanskje småbarnsavdelingene er bedre enn de store avdelingene!

HI

Skrevet

ser det er blandede erfaringer! Kanskje småbarnsavdelingene er bedre enn de store avdelingene!

HI

• 4 år senere...
Skrevet

Dette er jo en meget gammel tråd... Noen som vet noe om situasjonen i 2015/-16? TAKK! :-)

Anonymous poster hash: 236b3...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...