Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Avhengig eller bare veldig glad i? Må du feks spise sjokolade før du står opp om morgenen? Får du abstinenser om du ikke har sjokolade i hus? Det du kan gjøre, er å slutte å spise så mye sjokolade.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Hva har det med saken å gjøre om hun er overvektig eller ikke? Mye sjokolade er ikke bra enten man er slank eller ikke! Til HI, prøv krom! Det kan virke mot søtsuget!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Jeg er også avhengig av sjokolade og i perioder klarer jeg å gjøre akkurat det jeg vet er det eneste som hjelper. Jeg slutter å kjøpe inn sjokolade og så spiser jeg det aldri og da går det verste suget over etter en stund og da er det plutselig ikke noe problem at jeg hele tiden har lyst på sjokolade. Jeg tror det er omtrent som alkoholikere har det med alkohol, for når jeg spiser sjokolade igjen, så får jeg lyst på en til ikke lenge etterpå og så er det utpå igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Jeg er veeeeeeeldig glad i sjokolade og til tider kan det bli litt mye av det gode... Spiser litt til mye sjokolade HVER dag... Når jeg føler at jeg ikke har kontroll mer så har jeg to valg... 1. Overspise sjokolade, ikke nok med en stor bar her altså her må det to eller tre til. De spises etterhverandre og det faktum at jeg spiser så mye på kort tid at jeg blir kvalm og veldig mettet på sjokoladesmaken. Det fører til at jeg holder meg unna i en lengre periode fordi jeg assosierer sjokolade med den følelesen jeg fikk da jeg spiste det sist. 2. Cold turky.. Ha kutt ut alt, sjokolade abstinenser i noen dager. Hos meg så gir suget seg etter tre-fire dager. Trikset her er å ikke kjøpe noe mer sjokolade... Altså handle inn alt du trenger for uken, unntatt sjokolade og ikke stikk innom butikken. Prøv å erstatt sjokolade med grønsaker og dip, eller rugsprø og kremost osv.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 spiser som regel noe godt hver dag ja.. men vekta mi har vært på 90 ca 1 år nå så har ikke steget noe fordi. har 2 barn så får rørt meg litt i løpet av dagen.men d plager meg likevel...kjenner jeg føler må ha noe sjokolade i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå