Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Har ei jente som nettopp er blitt 1 år. Når jeg er alene med henne(95% av tiden) så er hun så ekstremt masete, hu lager gnåle lyder HELE TIDEN, og hvis hun ikke gjør det så gråter hun! Jeg blir rett og slett gal snart! Jeg leker med henne og viser henne masse kjærlighet, men det er visst ikke nok....jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, har mest lyst å gi a bort når a driver på slik:( Får ikke satt på en maskin med klær engang! Jeg er desperat...det er ille når jeg ønsker at jeg ikke hadde fått henne enda....;(Beklager om dere synes jeg er frekk, me jeg er så utrolig sliten nå!(hu har hatt kolikk i 4 mnd. også....og jeg som så frem til e lysere hverdag) Jeg får hodepine hver eneste dag grunnet situasjonen så ibux er min beste venn, i det siste har jeg blitt sur på henne(uff for en dårlig mor) og sagt ting jeg ikke mener... Hva er det jeg gjør galt?!?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Mulig at hun kjeder seg? De fleste barn på den alderen trenger nye utfordringer, ute-lek og nye ting å gjøre. Kan fort bli mye sutring og grining når man kjeder seg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Det du gjør "galt" er vel å ha for lite avlastning. Kan faren ha henne mer? Eller besteforeldrene?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 vi er masse ute å leker, men hun kan ikke gå enda så det er begrenset hva vi kan gjøre..... hjemme har hun masse leker og ting hun kan gjøre... jeg kan jo ikke leke med henne hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Mitt beste råd er at du må lære deg å lukke ørene innimellom...;-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 vil ikke plage besteforeldre, de er i full jobb de også faren har ikke mulighet til så mye mere tid med oss...:S
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Jeg er også alene, 100%, med barnet (hun blir snart 1 år) og skjønner at det kan være slitsomt. Nå klager ikke min datter så mye, men jeg merker at om vi er mye inne så blir det fort endel sutring. Jeg har funnet ut at det beste er å være ute mye, spille musikk, la henne få leke med klærne ol. og så elsker hun å få være med når jeg tømmer oppvaskmaskinen, legger klær i vaskemaskin osv. Hva med å la henne få delta litt i gjøremålene? 17:23
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Unskyld meg men barnet ditt er 1år og du har bare henne. Synes du fremstår som en med liten tolmodighet, en 1åring kan være grintete for mye, tenner,sliten osv osv.. Få henne i barnehage så slipper du å klage mer.!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Min gutt var litt lik. Han nektet å leke alene på gulvet, da hyyyyylte han. Jeg konfronterte med helsesøster og vi ble enige om at han skulle få lov til å hyle litt og så skulle jeg sitte ved siden av i en stol og være rolig. Dette fordi hylinga var ett krav om å bli bært rundt og lekt med hele tiden. De første gangene hylte han (som forventet) før han plutselig stoppet, lekte litt, og så hylte igjen. Etterhvert ble det bedre og bedre og til slutt lærte han seg å leke alene. Nr. 2 var ikke fullt så "gæærn" som storebroren, men der endret det seg markant når hun var ca 13 mnd. Fra å ha klaget og skreket mye siden hun ble født så har det nærmet gitt seg. Håper det løsner snart for dere også.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 åpen bhg ble redningen her Evt venner med barn som vi besøkte og fikk besøk av. Ordnet da med lunch så vi kunne kose oss!!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 ja en 1 åring kan grine for mye, men rart at når pappaen har henne så er hun en helt annen unge.....:S jeg har brukt opp tålmodigheten min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå