Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Anders?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter gutt nr 2 og har ikke så mange alternativer når det gjelder navn. Vi liker Anders, og det passer sammen med våre og storebrors navn, men synes kanskje det er litt kjedelig og traust?

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Anders er et fint navn. Om dere syns det er fint, så bruk det. Ikke bry deg om det er kjedelig eller ikke.

Skrevet

Anders er flott, stødig og godt!

Skrevet

Anders er fint:-) Er vel ikke så veldig mange som kaller barna sine det nå lengre, hadde vel en topp på sent 70- tidlig 80-tallet. Jeg har vært sammen med ikke mindre enn 3(!) Anders'er i ungdommen, så jeg er vel i overkant positiv til navnet, hahaha!

Skrevet

Kjempe fint!

Liker veldig godt norske staute navn, som ikke er super spesielle.

Skrevet

KJEMPE stygt navn.

Ikke minst så er det ca 20 år siden man kalte barna sine for det.

Ha litt fantasi da....

Skrevet

Eksen min het det. Han var en grei gutt, men veldig spesiell. Selve navnet syns jeg ikke er pent. Liker bedre Andreas, men det er jo smak og behag.

Skrevet

Takk for svar!

Argumentet om at det er 20 år siden folk kalte barna sine for det, synes jeg egentlig er positivt :-) Men regnet med at en del ville synes det er stygt. Men nå synes jo jeg nye, unorske navn som Kevin er helt forferdelig. Smak og behag!

Tar gjerne i mot flere synspunkter!

HI

Skrevet

Ett bra, trygt og stabilt navn!!

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint. Vi vurderte det selv, men droppet det fordi vi har veldig mange slektninger på begge sider som heter det.

Skrevet

Anders e et flott, stødig, og lett navn.

Bare gode assosiasjoner :-)

Skrevet

Synes det er ett fint navn ! Uttaler dere det "Anners" eller " AnDers" ?

Skrevet

Synes det er et veldig fint navn. Bruk det om dere liker det godt!

Personlig liker jeg bedre Andreas, (har en sønn med det navnet), men Anders er som sagt også et pent navn!

Skrevet

Veldig fint! Vurderer det selv...

Skrevet

Anders er for meg en ufyselig fyr som mobbet meg gjennom halve oppveksten, så ville aldri kalt barnet mitt det samme. Men nå er jeg ikke helt nøytral, for meg er navnet for belastet :P

Skrevet

Vi uttaler det "Anners" her. Jeg synes navnet er finere når det uttales "AnDers", som en del av vennene mine fra nordvestlandet gjør. Men her blir det nok "Anners".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...