eniiiits Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Ja så var jeg 1 uke på ovetid, og i dag var det tid for overtidskontroll:) Lille tutta hadde det veldig greit i mammas mage og ho var gjennomsnitlig stor. Ble strippet (AU) og har nå ca 2 cm åpning! Så får vi vente å se om det hjelper i gang noen fødsel?? Mamma hadde det likedann, ho gikk i fødsel med litt hjelp av lange lege fingre:) hehe Og hvis det ikke skulle skje av seg selv blir jeg satt i gang til lørdag klokken 09.00! Veldig spennede! Er det noen som har erfaringer? eller selv har vært på overtidskontroll?? En liten klem fra ei som venter spent på lille gull!!
Stoltmamma:) Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Hei. Nærmer meg termin og har en følelse på å gå over her også! Hva gjorde de på overtidskontroll? Og var det valgfritt å bli strippet? Er det veldig vondt? Lykke til
Nr. 5? Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Var på overtidskontroll på sykehuset forrige svangerskap 1uke over. Da hadde dem ikke tid til å sette meg igang den dagen så skulle vente til neste dag. Men legeundersøkelsen gjorde til at fødseln starta like etter vi gikk ut døra, så ho kom den samme kvelden Torsdag skal jeg på overtidskontroll til fastlegen, og da får jeg høre når jeg får time på sykehuset. Blir fredag el lørdag. Er 1 uke over på lørdag og kan ønske å bli satt igang om det er mulighet for det. Om det ikke blir i helga så blir det nok like over helga. Uansett ikke mange dagene igjen
eniiiits Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2011 Hei=) så spennende! på kontollen vi var på tok de en CTG prøve i en halvtime - den registrerer hjerteslag, bevegelse og eventuelle rier/kynnere. Blodtrykket blir tatt og urinpøve. Så kom vi inn til en lege som tok ultralyd for å se hvor stort barnet var og hvor mye fostervann det var inni der:) Så kjente ho på meg innvendig og foreslo at hun kunne tøy og dra (strippe) for at fødselen kanskje satt i gang av seg selv. Noen syntes ikke det er vondt! men det syntes jeg. Men det er ikke så vondt som rier altså også gjør de det på under 1 minutt:) jeg har hatt sterke modningsrier og det er verre:) Tror det er lurt å prøve å få satt i gang fødselen på en så naturlig måte som mulig:D Lykke til:) du skal se den lille spiren din kommer av seg selv:)
eniiiits Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2011 Vi var også på sykehuset:) hååååper fødselen kommer av seg selv:) Fikk ikke lov til å bli satt i gang før 11.dagen! men men, da får ho kanskje tid til å komme av seg selv:) Ikke mange dagene igjen nei:) innen mandag er vi kanskje foreldre begge to??=)
Nr. 5? Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Får håpe at det starter av seg selv, har flere veninner som har blitt satt igang og de syns det er best at det starter selv, riene er ikke så vonde da. Ja, det er helt rart å tenke på at jeg kanskje innen mandag er 4 barns mamma Du må ha masse lykke til ihvertfall
eniiiits Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2011 4 barn faktisk:) for en lykke:) Vi venter vår første lille jente:) åhh det blir spennede:)
Nr. 5? Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 ja, vi er heldige Gratulere så masse med første, alltid ekstra spennende når det er nr 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå