Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Da han er hardbarket alkoholiker pr idag uten egen bopell.. Så ser jeg i en annen link at mor kan miste omsorgen dersom hun nekter far samvær (?!?) Er dette riktig?? OG hva med barnas liv og helse, jeg syns det er helsemessig uforsvarlig dersom far har noe som helst med de å gjøre... yngstemann er dessutten redd utseende hans... (sist hun så han.. han ser jo ut som en av de alkissene som sitter på benken i parken med ølet sitt...) ... Ble bare tankefull her.... Hva tenker dere??
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Hvorfor fikk du barn med han? La han komme hjem til dere en gang i uken f.eks da? Klart de er redde for faren når han er en fremmed. Alle små barn er skeptiske til fremmede.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Før vi giftet oss hadde jeg aldri sett han drikke noe som helst. Da var eldstemann 2 år, og yngsemann ble unnfanget omtrent da... Etter bryllupet så jeg han skjeldent edru, og hørte fra bekjente at han hadde ett problem med alkohol før vi ble sammen. (han klarte å skjule det utrolig lenge) Da jeg hadde godt gjennom svangerskapet med en full mann så jeg meg lei. Jeg "tvang" han til å være edru rundt fødsel.. og da fødselen startet kastet han mobilen i do, dro ut og tømte kontoen... Dette resulterte i at jeg GIKK til sykehuset med da tre åringen på slep, jeg flyttet aldri tilbake igjen.. man blir utrolig effektiv i fødsel når man er så sint som jeg var da, og jeg fikk god hjelp på sykehuset... (når de forstod situasjonen min) Første årene fikk han besøke podene når han ville. (jeg laget til og med middag til han slik at det ble litt hyggelig) Når barna ble litt større fikk han ha ungene i min bolig mens jeg bodde hos familie i de helgene.. etter en helg hvor minstejenta (som da var tre) fortalte at hun skulle spørre pappa noe på natten.. og han da så på film hvor en dame slikket på tissen til en mann (osv) og hvor han sendte ungene alene (!!!!!) (minsten 3 eldstemann 6) på mc-donnalds ved furuseth..fikk han IKKE ha barna alene mer!! Hun er redd han da han ikke har tenner igjen, han har møkkete hår, han har slitte møkkete klær, hendene hans er helt gule av røyk... er nok ikke pga at han er fremmed men pga HANS utseende at hun er redd han.. (hun er skjeldent redd andre fremmede...)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Jeg lot han komme til oss innimellom, men nå makter han ikke det heller. Min nye samboer ønsker heller ikke å ha en alkiss i stua (noe jeg godt forstår) Barna ønsker ikke å gå på kafe med han (da de blir flaue..har de sagt.) Mener det ikke er mitt ansvar å skaffe ett sted han kan ha de...(!)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Om det foreligger en rettslig kjennelse på samværet så har du ikke lov til å holde barna tilbake og kan straffes med bøter eller miste omsorgen om du gjør det. Så lenge dere ikke har en samværavtale og det ikke foreligger en rettslig kjennelse så må far gå til sak om han ønsker samvær og du motsetter deg dette.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Fy fader for et mareritt av en mann! Sitter her nesten litt sjokka over historien din, du må virkelig være ei tøff dame! Jeg kjenner ikke til regelverket, og kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt. Men jeg er enig i tankegangen din og mener at du har gjordt det rette i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Hei. I utgangspunktet er dette riktig. MEN da må jo far ha innkalt deg til mekling for å få igang en avtale, og så ta det videre i rettsystemet. En far som drikker skal selvfølgelig ikke ha samvær alene. Om du sier til han at han kan komme hjem til dere når han ønsker for å møte barna nekter du ikke samvær, du setter bare vilkår. Det kan ingen ta deg på. At du nekter han all kontakt syns jeg du bør revurdere og egentlig kontakte både advokat og barnevern for å få klarlagt at dette er ok.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Dette høres jo ikke akkurat ut som en mann som vil dra deg rettens vei fordi du nekter samvær da? Det kan bare bli problemer for deg om han faktisk gjør det, og om han gjør det må han også leve et "normalt" liv for å kunne kreve samvær. Tror ikke du har noe å frykte.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Hm.... men på en annen side så har IKKE han tatt kontakt selv heller, på ca 1 år.. før det var det bare veldig sporadisk. Ikke til jul, bursdager eller andre anledninger hvor han har vist noe som helst innteressen... (han har en søster som fra tid til annen ønsker å kreve full omsorg for barna, men foreløbig ikke fått noe krav som er satt fram av hu enda) Kravet jeg har satt er at samværet er på hans inisjativ (avtalt noen dager på forhånd) At han skal blåse før og etter evt samvær, og at det skal være noen som er sammen med de... (enten jeg eller felles bekjente...) (og da ikke hans søster som velsignet den fatale turen til mc-donnalds på furuseth rett ved E6!!! Grunnen til at jeg fant ut av at de hadde vært der, var at jenta var slått blå og grønn, (av en større gutt som var der) så spurte jeg om ikke pappa hjalp til, svaret var han var ikke med... Men tante da?? Nei, hun bestemte at barna skulle gå alene!!!)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 15.58 ... OK, det var egentlig betryggende
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 Du har ikke noe å frykte. Vært gjennom dette selv, og til slutt ble far tatt og melding ble sendt til bv. Der ble jeg innkalt og fikk skryt for nekt av samvær. Etterpå fikk jeg brev om at saken var henlagt siden jeg som mor ivaretok barna og kun tilbydde samvær hjemme hos barna.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 Dvs her gjaldt det narkotika og han ble tatt for salg og bruk. Han hadde altså ikke barna da, og aldri fått ha dem.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #14 Skrevet 29. mars 2011 16.15 Dette var GODE nyheter!! Jeg ble nemlig mektig bekymret over den andre linken her... Takk og lov, for din historie.. (selv om det er tragisk for våre barn at pappaene deres ikke klarer å oppføre seg skikkelig...=(
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #15 Skrevet 29. mars 2011 16.01 og 16.09 Tror nok ikke han er en slik som går rettens vei, men hans søster er truende til å gjøre dset. Jeg håper virkelig ikke at jeg blir straffet for å ha beskyttet barna fra han....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #16 Skrevet 29. mars 2011 Hvorfor driver søsteren hans og forlanger full omsorg for ungene??? Hun har jo ikke et fnug av sjangs i helvete til og overta den så lenge du er ved dine fulle fem og i live..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #17 Skrevet 29. mars 2011 Det har jeg også lurt på mange ganger. Hun bare påstår at barna vil ha det bedre hos henne, da far innimellom stikker innom der. Siden hennes barn har flyttet ut ¨har hun to ledige rom.. (selv bor vi i ett stort hus på landet med 2 stuer og 5 soverom, badstu og to bad...) Men som sagt, jeg aner ikke hva som driver kvinnen til dette her. Hun sliter selv med pillemisbruk... og generel psykisk ustabil. (sitat barnefar, han vil ikke at barna skal bo der har han selv sagt.)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #18 Skrevet 29. mars 2011 Oi oi oi... Skjulte det så godt for deg før dere giftet dere ja:O Hvor lenge var dere sammen før dere giftet dere da? Jeg synes du skal få avklart dette med noen som kan gjøre slik at han ikke får samvær med barna uten en "spesialist" med seg.. (aner ikke hva de heter).. Jeg ville ALDRI latt barna være med en sånn mann... og du trenger ikke å være redd for å miste omsorgen.. For hvis barna har sagt dette til deg så er det nok ikke vanskelig for omsorgspersonell å skjønne alvoret i dette!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #19 Skrevet 29. mars 2011 Vi var sammen i 8 år før vi giftet oss. Har aldri sett han røre alkohol de 8 årenen når vi var sammen! (ikke på nyttårsaften ol, en gang) Som sagt så ønsker jeg ikke ha han i nærheten så lenge han er slik han er nå.... (ønsker ikke å sette igang noe heller, i frykt for at mann plutselig blir dømt til noe annet) Eldste sønn er 12 år snart, og da kan hans ønske bli hørt... (han ønsker IKKE kontakt med far....) (de både sagt det til meg direkte, og til læreren deres, og til tanten deres....) Tusen takk... HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #20 Skrevet 29. mars 2011 Å, herregud... Forstår deg godt! Første anonym over her... Hadde nok nektet samvær jeg og!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #21 Skrevet 29. mars 2011 Dette var trist lesning. Men det er dessverre mange som er syke pga rusavhengighet. Det er en sykdom og det finnes behandling. Kjenner en som endelig har tatt skrittet til behandling. Han er som en ny mann, han prøver nå å rydde opp i alt "dritten" som ligger i kjølvannet av rusmisbruk og vil forhåpentligvis klare å skape et godt forhold til barna sine.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #22 Skrevet 29. mars 2011 Godt at noen klarer det.Så får vi virkelig håpe han holder seg edru! krysser fingrene for familien hans. Min eks har vært på behandlingssenter 3 ganger de siste 9 årene... og desverre ikke klart å komme ut av det hele.... julen er dessidert verst... så kommer det seg ut i mars... så er det påsken, som også er ille... våren, deilig med en pils eller mange i parken.... så er det sommerferie, og da må det jo være lov med en pjolter eller 10 i løpet av dagen. tidlig høst er ikke så ille, så da har det hendt at han har ringt, men ifjor ville han ikke snakke med unga... (spurte ikke hvordan de hadde det engang) så er det advent, og jul igjen gitt.... Så jeg mistet alt håp for denne karen, og syns det er trist at avhengighet sårer og ødelegger for så mange rundt den rusavhengige.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå