Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Hva pleier dere å lese for dem og hva liker de best? Min leser nå "Rødtopp" og "Folk og røvere i kardemomme by". Hun likte veldig godt "Gummitarsan", "Otto er et nesehorn", Doktor Proktor- bøkene, Judy Moudy-bøken og det meste av Anne Cat. Vestly.
Tante Blås Squaw Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Da Felizia var på den alderen, ble det mye Anne-Cath. Vestly. Guro-bøkene var hun veldig glad i. (På den tiden var jeg alenemor, og Felizia syns det var sååå stas å lese om at Guros mamma Erle forelsket seg i snille vaktmester Bjørn, pappa'n til Lille-Bjørn. Det komiske er at et par år seinere ble JEG sammen med en snill Bjørn, og Felizia fikk en lillebror som heter Bjørn Fabian!) Ellers likte hun bøkene om Sølvhingsten, de leser hun ennå ) De er skrevet av Elyne Mitchell, nydelige bøker om villhester i Australias ødemark. Roald Dahl ble det mye av! :oD Georgs magiske medisin måtte jeg lese maaaaange ganger, og alltid med stemmene, hehe! Michael Endes "Momo" og "Den uendelige historie", Tolkiens "Hobbiten", bøkene om den vesle vampyren, bøkene om Bruno og Boots...ja, og Enid Blytons fantastisk gode barnebøker )
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Min datter foretrekker "Wuthering Heights"
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 "Stormfulle høyder" kan vel vente noen år til. Tror ikke det er det min datter ville bedt om nå, selv om det er overaskende hva de liker. Datteren min liker faktisk Terje Vigen, selv om hun ikke forstår alt.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Barnet mitt er 3 år, men gikk inn her fordi jeg var interessert. Tips: Knerten, Hakkebakkeskogen.
Tokatter_USA Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Alle bøkene i "Det lille huset på prærien"- serien av Laura Ingalls Wilder. Lotta i Bråkmakergaten "Betsy, Tacy and Tib" av Maud Lovelace, men jeg vet ikke om den finnes på norsk. Jeg håper å interessere henne i Aurora (den eneste Anne Cath. Vestly-boken vi har fått med oss fra Norge, men foreløpig har hun ikke likt den. Den virker litt håpløst gammeldags for meg også. Jeg må jo forklare hvorfor alle synes det er så rart at pappa tar seg av barna, for i hennes omgangskrets er det helt vanlig.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Min liker å leser forskjellige bøker. Har ingen favoritt. Etter at han har begynt å lese selv, så leser han alt han kommer over. Kjempe gøy
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Den boka som har slått mest an hos min 6 åring er Lotta i Bråkmakergata. Humor og skrivemåte var enkel og vi lo oss gjennom en tykk samling. Nå leser vi Emil, men der merker jeg at jeg må omskrive litt i hodet før det kommer ut ) Doktor Proktors Prompepulver begynte vi på, men nivået ble litt for høyt, så den ler 11-åringen seg gjennom nå Tar den nok opp igjen om ett års tid. Gummitarsan var også fin, og til ettertanke for en liten gutt - var veldig bra dybde i den boka!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå