Mammaioktober Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Jeg skal skrive en oppgave om sosiale medier (eks blogg/Twitter/Facebook/DinBaby) og nettmobbing. I den forbindelse har jeg lyst til å spørre dere her inne om dere har opplevd mobbing på nettet, og i såfall hvilket tilfelle?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Nei, heldigvis ikke. Men har også beskyttet meg fra at det skulle skje. Som ved å ikke ha en åpen blogg osv.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Nei faktisk ikke. Kanskje en og annen spydig kommentar fra en eller annen anonym, men regner ikke det som nettmobbing. Men det jeg har lagt merke til er at folk knapt nok vet hva nettvett er. Folk i alle aldere legger ut informasjon om seg selv, bilder, sensetive opplysninger osv. Men det virker ikke som om de tenker på at den infoen og bildene vil være tilgjengelig for alle for alltid.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Mobbing? Nei. Ufine kommentarer, drapstrusler, kjeft og sinte meldinger? Haaaugevis. Sånt skjer når man er glad i å henge på forum og i tillegg har vært moderator For ordens skyld: Jeg vurderte å anmelde drapstruslene, men kom frem til at en alkoholisert tobarnsmor på den andre enden av landet neppe kom til å gjøre alvor av trusselen, og antagelig hadde nok å stri med uten å behøve å få politiet på døra i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Tusen takk for svar, dere! Veldig mange interessante poeng her, som er veldig fruktbart for min oppgave. Spesielt det med nettvett, noe jeg tenker mye på. Flere?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Jeg bruker relativt mye tid på nett, men jeg har aldri opplevd mobbing. Har faktisk ikke opplevd noe ubehagelig i det hele tatt på nett. Jeg er på facebook, men har valgt mine venner der med omhu. Legger bare til folk jeg faktisk kjenner og liker. Har rundt 170 venner tror jeg. Jeg har vært på DiB og BiM siden 2003 og sett mye rart, men selv har jeg aldri opplevd hån eller trakassering. Har hatt en blogg, men den har jeg kun delt med mine Facbook- venner. Bare hyggelige tilbakemeldinger der :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Hvordan deffinerer du mobbing da? Jeg har blitt utsatt for drittkasting selvfølgelig, men ikke noe seriøst over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå