Gå til innhold

Mageplastikk/bukplastikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har slanket meg veldig de siste 2 årene, nærmere 25 kg. Har vært veldig overvektig. Nå gjenstår ca 10 kg til "matchvekt". Har prøvd å trene en del styrke/shape i det siste, men det har hatt lite oppstrammende effekt. Det er mye løs hud og fortsatt en del fett på magen, så jeg er ironisk nok IKKE bekvem og fornøyd med vektnedgangen! Snakket med fastlegen min idag og vi skal vurdere å søke om å få mageplastikk dekket etterhvert. Jeg lurer på om noen av dere har fått utført dette, evt kjenner noen som har gjort det? Hvor lang tid måtte dere vente på dette på et offentlig sykehus/i den offentlige "mølla"? Frykter det kan ta flere år før jeg kan være fornøyd med kroppen min igjen!

Ønsker kun seriøse svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket denne siden:

http://www.bukplastikk.com/

Norsk side med før og eller bilder og folk som forteller historien sin. Det er et eget forum der for de som har tatt og de som skal ta bukplastikk, der kan du sikkert få mye bedre respons enn her.

Lykke til, og gratulerer kjempemasse med vektnedgang, du har vært kjempeflink!

Kan ikke hjelpe deg selv dessverre for jeg ligger bak deg i løypa, har 15 kilo igjen som skal av før det blir snakk om operasjon....

Skrevet

Jeg står på vent for å få tatt bukplastikk gjennom det offentlige. Det er ikke mange offentlige sykehus i norge som tar disse operasjonene. Jeg bor i Oslo og tilhører da sykehuset Telemark. Jeg har fått beskjed om at må ha hatt stabil vekt i 1 år og ha BMI under 32.

Får det vist ikke dekket om man tar det hos privatklinikker.

Skrevet

Hvis det ikke har skjedd en vesentlig forandring de siste årene så kan man så visst få det dekket på privatklinikker, så lenge de har avtale med helse vest, og går under fritt sykehusvalg. Jeg fikk det dekket gjennom det offentlige, og opererte meg gjennom fritt sykehusvalg på Colosseum klinikken i Oslo, som er en privat klinikk.

Skrevet

Noen private har avtale om refusjon fra staten, tror Aleris i Oslo får. Ta en ringerunde og spør, de har veldig kort ventetid. Selv fikk jeg det dekket hos http://www.sorlandsparken-spesialistsenter.no/

Ikke noe krav om at du må ha holdt vekten der, men bør ha en BMI på rundt 25 eller litt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...