Gå til innhold

Til alle som har varmepumpe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe varmepumpe, men lurer på et par ting. Håper noen tar seg tid til å svare :)

-Varmer den flere rom, eller bare rommet hvor den står?

-Virker den som forventet?

-Hvilken prisklasse ligger din pumpe på? (ca-pris), evt hvilken merke/modell er pumpa di? Er du fornøyd?

-Har du noen gang angret på at du installerte varnepumpa?

Andre ting ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dørene er åpen varmer den der også. Varmt og godt, men kan gi luftveisproblemer.

Skrevet

Vår pumpe er av merket Panasonic, men den var her da vi flyttet inn, så vet ikke pris. Vi er fornøyd med pumpa i den forstand at den varmer opp store arealer til lav strømkostnad. Når det er varmere enn 5 kuldegrader, varmer den opp hele vår førsteetasje, slik at vi ikke bruker andre ovner der (ca 80 kvadratmeter). Alle dører må da selvsagt stå åpne, og rommet varmepumpa står i blir varmest og de lengst unna blir selvsagt kaldere. Eneste ulempen med den, er at den bråker en del og virvler opp støv...

Skrevet

- Vår pumpe varmer i stua og kjøkken (åpen løsning). I etasjen over varmer den bedre enn før vi fikk satt inn pumpa i alle fall, Men jeg trodde varmen skulle stige til 2 etg. bedre.

Dette har litt med plassering av pumpa også, den bør stå ved trappa. Men dette hadde ikke vi mulighet til dessverre.

- Den virker som forventet og bedre. Satte den inn i fjor høst. Ingen problem har det vært. Den har gått non-stop, også de kaldeste dagene i vinter (bor på østlandet, mange dager med -10 grader og kaldere)

- Vår pumpe kostet ca 21 000 kr inkl montering (fikk 3000 kr tilbake av Enøk etaten) Merke: Panasonic, en av de nyeste modellene. VELDIG fornøyd!

- IKKE angret et sekund at vi innstallerte den.

Andre ting: Du bør ikke kjøpe den aller billigste, tror pris og kvalitet henger litt sammen her. Lurt å kjøpe pumpe og montering samme sted. Da har du et sted å klage hvis noe går feil. Mange vil ikke montere pumpene som er kjøpt f.eks på internet osv.

Skrevet

Den varmer mest opp rommet den står i, men hele etasjen til en viss grad hvis dørene står åpne. Plassering er viktig i forhold til luftstrømninger.

Ja, den varmer godt.

Panasonic, 20 000, kjøpte dyrere fordi den virker på lavere ute-temperaturer og fordi den samler støv (e-ion greier). Fornøyd med at størmregninga har gått ned 20%.

Angrer en del, på grunn av vinden den skaper. Den står oppi taket på ene enden av stua, og jeg kan ikke oppholde meg der fordi jeg blir så tørr i øynene og håret mitt bli statisk og flyr overalt.Så i neste hus vi bor i vil jeg IKKE ha varmepumpe på stua!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...