Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Skal kjøpe varmepumpe, men lurer på et par ting. Håper noen tar seg tid til å svare -Varmer den flere rom, eller bare rommet hvor den står? -Virker den som forventet? -Hvilken prisklasse ligger din pumpe på? (ca-pris), evt hvilken merke/modell er pumpa di? Er du fornøyd? -Har du noen gang angret på at du installerte varnepumpa? Andre ting ?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Om dørene er åpen varmer den der også. Varmt og godt, men kan gi luftveisproblemer.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Vår pumpe er av merket Panasonic, men den var her da vi flyttet inn, så vet ikke pris. Vi er fornøyd med pumpa i den forstand at den varmer opp store arealer til lav strømkostnad. Når det er varmere enn 5 kuldegrader, varmer den opp hele vår førsteetasje, slik at vi ikke bruker andre ovner der (ca 80 kvadratmeter). Alle dører må da selvsagt stå åpne, og rommet varmepumpa står i blir varmest og de lengst unna blir selvsagt kaldere. Eneste ulempen med den, er at den bråker en del og virvler opp støv...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 - Vår pumpe varmer i stua og kjøkken (åpen løsning). I etasjen over varmer den bedre enn før vi fikk satt inn pumpa i alle fall, Men jeg trodde varmen skulle stige til 2 etg. bedre. Dette har litt med plassering av pumpa også, den bør stå ved trappa. Men dette hadde ikke vi mulighet til dessverre. - Den virker som forventet og bedre. Satte den inn i fjor høst. Ingen problem har det vært. Den har gått non-stop, også de kaldeste dagene i vinter (bor på østlandet, mange dager med -10 grader og kaldere) - Vår pumpe kostet ca 21 000 kr inkl montering (fikk 3000 kr tilbake av Enøk etaten) Merke: Panasonic, en av de nyeste modellene. VELDIG fornøyd! - IKKE angret et sekund at vi innstallerte den. Andre ting: Du bør ikke kjøpe den aller billigste, tror pris og kvalitet henger litt sammen her. Lurt å kjøpe pumpe og montering samme sted. Da har du et sted å klage hvis noe går feil. Mange vil ikke montere pumpene som er kjøpt f.eks på internet osv.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Den varmer mest opp rommet den står i, men hele etasjen til en viss grad hvis dørene står åpne. Plassering er viktig i forhold til luftstrømninger. Ja, den varmer godt. Panasonic, 20 000, kjøpte dyrere fordi den virker på lavere ute-temperaturer og fordi den samler støv (e-ion greier). Fornøyd med at størmregninga har gått ned 20%. Angrer en del, på grunn av vinden den skaper. Den står oppi taket på ene enden av stua, og jeg kan ikke oppholde meg der fordi jeg blir så tørr i øynene og håret mitt bli statisk og flyr overalt.Så i neste hus vi bor i vil jeg IKKE ha varmepumpe på stua!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå