Gå til innhold

Eksem, baby på 7mnd. Hva gjør man? Tips?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Minstegutten vår på 7mnd fikk for ca en mnd siden en til tre røde små flekker, som var tørre på haka, låret og armen. Men så gikk de bort litt, for å så nå komme tilbake, men mye mer. Han har også hele ryggen full av røde prikker. Ser akkurat ut som den eksemen jeg hadde da jeg var yngre (atopisk eksem, for å så utvikle seg til også svak psoriasis)

Hva gjør jeg nå? Kan legen teste for hva han er allergisk mot allerede nå, eller gjør de ikke det når de er så små?

Kan ikke skjønne hva han reagerer på heller, da han får grøt og pupp, å den frukten som er i grøten er jo bare eple, banan eller pære, så det er jo ingen sitrusfrukter.

Jeg tålte ikke skjokolade, sitrusfrukter, nøtter, ketshup bla.

Hva kan jeg evt. smøre på? Noen som vet?

Han blir også ekstremt fort tørr, spesielt i kinna. Smører han med tykk krem i kinna flere ganger daglig men det blir ikke noe bedre....

Takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter får atopisk hud av olje i badevannet faktisk, så det er fyfy her i huset. Bruk en feit krem uten parabener. Aderma er en god krem.

Jeg fikk resept på mildison kortisonsalve til minstemann, ble kvitt det etter bare et par dager.

Skrevet

Gå til legen og spør der. Min første datter fikk barneeksem, den vokste hun av seg. Men vi fikk en resept på en salve som hjalp nesten med en gang.

Og jeg har barn som er allergisk mot bl.a. eple, pære og fersken. Så det er mulig, det. Dette er kryssallergi med f.eks. pollen og nøtter, så det er en ganske "vanlig" allergi.

Skrevet

Takk for svar! Ja er det hydrokortison du smørte på? Husker jeg brukte det selv, å da ble det umiddelbart bedre. Men man skal jo være litt forsiktig med å bruke det.. Jeg har selv fått hvite flekker der jeg smørte mest som liten, som ikke har noe pigmenter igjen..

Ja jeg får bestille en time til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...