Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 ...og Grete, Britt og Ragnhild og alle disse navnene som de som er voksne i dag har? Har inntrykk av at det bare er Emma og Leah og Mathias og Emilian i dag. Fordi de skal være så originale..! Haha, skal vedde på at den ungen som heter Hans Peder blir alene på skolen om det navnet. Eller er det noen av dere som har valgt å kalle barna for noe av det mer "gammeldagse" (i mangel av et bedre ord) slaget?
AnonymeAnine Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Knut, Geir og Arne ble noen og førti, med hengemage og måne:-) Når de er avdøde tippoldefedre kommer kanskje disse navnene tilbake!? Ragnhild er vel ikke helt ute.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Venninnen min har en liten Leif. Jeg synes det er helt fantastisk :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Gubben min heter Arne men han er 29 da..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Og da Knut, Geir og Arne var babyer var dette trendnavn som naboen fniste av.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Både Ole og Herman er svært vanlige navn her hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 min førstefødte heter Aslak ! vurderer å kalle nr to for Agdis!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Ja, det er vanlige navn. Men det er gode stødige navn med god tradisjon Herman og Ole, that is.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Haha, så bra, heia Leif! Kjenner at jeg digger venninna di litt for det valget :-) HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 Absolutt, begge er bra navn. Men jeg forstår ikke hvorfor du nevner dem i denne tråden som handler om navn som ikke lenger blir særlig brukt til nyfødte?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 Jeg tror ingen foreldre kaller ungen Emma eller Mathias fordi de ønsker å være så innmari orginale, HI?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 ene sønnen min heter torbjørn... det er jo litt gammelt.. (oldefedre het asbjørn og torstein) De andre to har mer "moderne" navn
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #14 Skrevet 29. mars 2011 Nei, kanskje ikke akkurat disse to navnene, men har inntrykk av at mange leter opp "den typen" navn for å være originale, og så viser det seg etter et par år at de ikke var så originale likevel. Jeg innbiller meg som sagt at det blir født færre Hans Peder-er ann Aaron-er for tida, men jeg kan jo ta feil? HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #15 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har en Andreas =) Det er jo et "gammelt" navn, som mange av våre venner hadde når vi var små! Og så har mi søster ei Mathilde, en Olav og en Marie. De kommer vel inn under samme katogorien? Så har min bror en Nils og en Hermann...... Så vår familie er ikke helt oppdaterte på navn skjønner jeg
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #16 Skrevet 29. mars 2011 Andreas er nok dessverre ikke gammelt i denne sammenhengen, det kryr av små bibelske Andreaser. Men hadde dere kalt ham Anders, ville dere kanskje ha havnet i den kategorien HI etterlyser. Mathilde og Marie er også poppis som bare det, men hadde hun valgt Magnhild og Marit, ville de ha vært blant de sjeldnere fuglene. Når disse navnedebattene kommer opp, svarer Leah- og Liam-mødrene alltid "alle kan ikke gå rundt og hete kjedelige ting som Kari og Knut"... men så glemmer de at Kari og Knut er blant de aller mest usannsynlige navnene de vil møte på en baby de neste 40 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå