Gå til innhold

Sykkel - noen som vet ca str?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er straks 5 år og er en liten bøtteknott på rett under 100 cm. Hvor stor sykkel må han ha da? Den som er rett "etter" trehjulssykkel, eller en str til opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. en størrelse opp 16 heter de.. de er fra 4-6 år =)

Skrevet

som hun over skriver ville jeg tatt 16" Vi kjøpte det for en uke sident il datteren vår, hun er 3,5 år å ikke mer enn 95cm. Hun sykler helt fint på den med støttehjul, hun ville egentlig sykle uten støttehjul men siden hun ikke når nedi med tærene har hun støttehjul på i år så sa vi hun kunne få de av neste år. Hun prøvde også 12 " men den ville hun ikke ha, den ble nok litt liten.

Skrevet

16" kan bli for stort for sønnen din.

Jeg har også en liten 5 åring. Han er 106 høy og det var på hengende håret at han kunen få 16" i sykkel.

Ta med deg sønnen din og la han prøve noen forskjellige 16". Dem er jo litt forskjellige i form også og hør med noen i butikken som kan barn og sykkel. Ikke noe særlig kjekt for 5 åringen om sykkelen er så stor at han ikke mestrer den. 5 åringen min må sykle litt på 12" og "friske" opp i gammle kunnskaper før han får 16" ut.

Skrevet

min treåring passer til en 12 modell, da kan umulig en 12 modell passe til en 5åring..de er jo altfor små

Skrevet

Min lille på 3,5år sykler på 16 " pittelitt stor er den siden hun ikke når nedi bakken men hun har ikke problemer med å sykle på den.. hun er 94-95 å det er ikke mange cm fra å nå nedi bakken så jeg vil tro at en på 100 cm passer fint til 16". Hun prøvde også 12" å den klarte hun ikke sykle på, tror det var fordi det ble for trangt med bena å styre, kunne sikkert tatt styre helt opp men da kunne vi risikert at den ikke passet hele sesongen så når hun da syklet så fint på 16 valgte vi den :) Å hun har kun syklet på 3hjul sykel før dette, men tok det fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...