Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Tanta mi jobber i NAV, og påsto at det kunne jeg få selv om jeg har jobb. Hun mente jeg kunne få det fordi jeg ikke jobber fulltid. Jeg er yrkesaktiv i ca 65 %, ble skilt for 1 1/2 år siden, har 3 barn, den yngste er 3 år. Men jeg tror jeg tjener for mye. Jeg eier mitt eget hus etter å ha kjøpt ut eksen, og den inntekten som Ligningskontoret har stipulert for meg i 2011 vil komme opp mot 365.000 Er det noen begrensning i kronebeløp? Eller hva skal liksom til for å kvalifisere til OS?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 du har rett på ut i fra omstendighetene, men lønnen din kan gi deg problem hvis den er høg. men bare søk, det verste du får er et avslag
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Hvis du klarer deg på lønnen du har, hadde jeg ventet. Hva om du blir syk, mister jobben etc. og dermed mister lønnsinntektene. Da er det kjipt å ha brukt opp retten på "småpenger" hvis du skulle trenge lønnserstatning. Du kan få OS i inntil tre år fram til yngste barnet er 8 år, så jeg hadde ihvertfall ventet et par år.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Ah, så det er sånn det fungerer? Så når de tre årene er gått, kan man ikke få OS igjen, samme hvor blakk man er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå