Gå til innhold

hvilken hudtype har jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min t-sone er ofte tørr...har tørre "flak" mellom øynene og rundt/opp på nesen,men samtidig er resten av trynet ganske feit. vil jo selv påstå at huden i bunn og grunn er feit,men kanskje er det "kombinert hud" jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har en kombinert hud. Om jeg var deg ville jeg tatt meg en tur til en hudpleier!

Skrevet

Hvordan føler du deg etter en dusj? føles huden stram og tørr eller normal?

Hudtype og hudtilstand er to forskjellige ting, du har en hudtype hele livet, mens hudtilstanden forandrer seg hele tiden, etter årstid, syklus/hormoner, stress, påkjenninger osv.

Men ja, det kan høres ut som om huden din er kombinert,men det er vanskelig å si om den er fukt eller fettfattig der du er tørr( sannsynligvis er den fuktfattig ettersom du er tørr i noen områder og fet i andre)

hvordan er det med kremer? føler du best med en lett krem eller en fet krem? føler du de trenger fort inn i huden eller ikke?

jeg ville tatt meg en tur innom hudpleier for gratis hudanalyse( de fleste salonger har dette gratis) derffra er det mye enklere og bedre å konstatere hvilken type el. tilstand huden din er, da de kan SE den, og vet hva de skal se etter( type tørrehtslinjer,porestørrelse, fete områder, talg,stramhet osv) ikke så lett å konstatere noe etter å lese en kort forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...