Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Vi har en datter som er under utredning for leddgikt på rikshospitalet. Har ikke fått endelig diagnose ennå, men slår ut positivt på alle blodprøver og dte ahr også vært funn ved UL og MR. Hun er (etter vår mening) ikke spesielt hardt rammet. Har ikke konstante smerter, men mer "anfall", dvs kortere perioder hvor det er betennelse i hofter og knær spesielt. Da har hun veldig vondt og problemer med å bevege seg. men det går relativt fort over - gjerne i løpet av et par dager. Synes vi får fantastisk flott oppfølging på riksen og hos øyelege, men opplever nesten at det er litt for mye av det gode:) Vi er inne til oppfølging hver 6. mnd med blodprøver, UL, MR og rtg, samtale hos revmatolog osv. Hun har hittil ikke fått endelig diagnose fordi det er sjelden de kan se betennelse i selve leddene (de episodene faller selvsagt ikke sammen med kontrollene på riksen). Synes imidlertid vi har fått litt lite informasjon om hvorfor vi får så tett oppfølging. Bortsett fra betennelse i øyet, hva er egentlig farene med leddgiktsdiagnosen? Er det tilleggslidelser vi skal være obs på? Er takknemlig for info fra noen som har vært/er igjennom det samme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå