Gå til innhold

kynnere = menssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 uker på vei og har kjent menssmerter kanskje 2 ganger i timen i hele dag. Er det dette som er kynnere?

Dette er min første graviditet. Er det noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at kynnere føles som menssmerter, ja. Veer likeså, bare mye, mye sterkere og mer intens.

Tør ikke svare deg på om du bør bekymre deg, ta heller en telefon til jordmor/lege i morgen, da får du et sikkert svar. Eller, kanskje enda lurere, ring føden nå i kveld? Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite :)

Skrevet

Noen år siden jeg gikk gravid, men mener å huske at magen strammet seg noe veldig og ble helt hard, og det kunne gjøre litt vondt. Mulig det ikke var kynnere, men jeg tolket det som det:p

Skrevet

Mja, kanskje litt? Ellers synes jeg kynnere var litt som om en skulle blitt støvsuget innenfra, at luften liksom ble sugd litt ut av en og magen strammet seg veldig uten at jeg kunne hindre det. Jeg husker ikke helt når jeg begynte med kynnere med førstemann, man det var før 3. semester i hvertfall. Med de to minste begynte kynnerne allerede i uke 12-13 uten at det var farlig av den grunn. Likevel synes jeg at det er bedre å være føre var, så om du er bekymret, så synes jeg at du sal ringe jordmor eller lege og høre hva de mener. Men kynnere er helt normalt altså :-)

Skrevet

Jeg kjenner faktisk at jeg er ganske så bekymret. Kan jeg ringe noen plass så sent som nå, eller må jeg vente til i morgen?

Alt er så vanskelig når man egentlig ikke vet hvordan ting skal kjennes ut.

- HI

Skrevet

Ring føden og hør. Kynnere skal ikke være regelessige og/eller vonde når man er så tidlig i svangerskapet som du.

Bedre å ta en tlf for mye enn en for lite :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, du kan ringe føden eller legevakt. Husk at de er der for å hjelpe. Et lite tips for å ikke bli avfeid som hysterisk, er å selv begynne med å fortelle at du føler deg litt hysterisk som ringer, men... osv. Du skal se alt er i orden, men få det sjekket du! Lykke til :-)

Skrevet

Ring føden, legevakta har ikke noen spesialkompetanse på fødsler sånn som føden har.

Jeg syns forresten ikke kynnere kjentes ut som menssmerter i det hele tatt. Kynnere kjennes rett og slett ubehagelig ut fordi hele magen blir helt hard og muskelen jobber alt den kan.

Skrevet

Snakket akkrat med observasjonsavdelingen på A-hus, det er visst de man skal snakke med.

Hun var ikke så veldig bekymret, men anbefalte å ta det helt med ro noen dager og bruke bind for å sjekke om det kommer fostervann.

Skrevet

Det var da merkelig at det var den eneste beskjeden du fikk. De bør ta deg inn for en rie/spark-test, og så ta det videre derfra.

Jeg syns ikke menssmerter høres ut som kynnere i det hele tatt, jeg.

Skrevet

uff :( Jeg blir jo bare nødt til å stole på det som personellet på A-hus sier. Snakket med damen i ca 10 minutter.

Hun slo meg opp på skjermen, og så at jeg hadde 2 spontanaborter bak meg også...

-HI

Skrevet

Jeg hadde troppet opp på føden, jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...