Gå til innhold

Frieri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens litt teit spørsmål, men jeg slår til her likevel :)

Jeg har veldig lyst å gifte meg. Vi har vært sammen i åtte år, har hus sammen og prøver å få barn. Vi har også snakket om giftemål mange ganger og planlagt alt fra kirke til lokale og mat sammen...Vi har begge lyst å gifte oss med hverandre, MEN vi er ikke forlovet eller har noe som helst tidsperspektiv på dette!

Jeg har prøvd å hinte om frieri (uten å helt få det til). Han sier bare at vi skal jo gifte oss..og at han har tenkt på hvordan han skulle fri.. (denne samtalen har vi hatt flere ganger de siste to-tre årene), men skjer ingenting!

Hvordan lokke min trege kjæreste til å få ut fingern? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, huff, for en treiging! Hm, hva med tvang? "Jeg har bestilt lokale og invitert familiene våre til neste lørdag", eller noe i den duren?

Eventuelt ha samtalen både sterkere og hyppigere, og si rett ut at du synes det er på tide. For det er jo på tide. Er det ikke greit å ha bryllupet og medfølgende romantikk bak seg når man blir gravid?

Noen grunn til at han ikke frir? Hadde jeg vært i hans sko hadde jeg fridd for lengst.

Skrevet

Hei og takk for svar :)

Nei, jeg tror egentlig han venter på det rette øyeblikket (som selvsagt aldri kommer..) hehe.. Litt redd han blir snurt hvis jeg frir til han eller planlegger uten at han får være med?

Tror nesten jeg må vurdere en litt mer direkte samtale etter hvert..men vil jo ikke mase heller. selv om vi er enige om å gifte oss "en gang".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...