Gå til innhold

Føde på Riksen eller Ullevaal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med en eller begge disse, positive eller negative? legen min sier jeg snart må søke nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er førstegangsfødende ville jeg absolutt anbefale Riksen! Der får man utrolig bra oppfølging med amming etc på barsel. Jordmødrene er flinke begge steder tror jeg, men har hørt en del negativt om barselhotellet på Ullevål, det er ikke så lett å få hjelp der. Jeg var veldig fornøyd på Riksen!

Nå er jeg tredjegangs og skal føde på abc på Ullevål, da greier jeg meg mer selv.

Det er tomannsrom på Riksen, fine med egne bad.

Skrevet

Jeg kan si det sånn at jeg hadde en veldig dårlig opplevelse på Ullevål hvor jeg fødte min første.. Har nå fått plass på riksen og er veldig fornøyd med det.. (har vært med på en fødsel på riksen tidligere).

Det er tydelig veldig individuelt hvordan man opplever de forskjellige sykehusene har jeg skjønt, har lest mye rart, hehe. Men min erfaring er som sagt dårlig på Ullevål, bra på Rikshospitalet.

Masse lykke til med svangerskapet, fødselen og valg av fødested:)

Skrevet

Skal føde nr 3 snart på Riksen stortrives der =0)

Skrevet

Fødte på Riksen sist og skal dit denne gangen også.

Har ikke én negativ ting å si om dem:-)!!

Skrevet

Har født 2 stk. på Ullevål og skal ha nr.3 der også.

Er strålende fornøyd med personalet, både på barsel og hotellet. Må si det er fantastisk å ha et hotelrom for seg selv og få tid og ro med babyen før man kommer hjem.

Med nr.1 slet vi veldig med ammingen og fikk masse hjelp, både på barsel og på hotellet. Vi måtte faktisk bli noen dager ekstra på hotellet, da de ikke ville sende oss hjem uten å få i barnet mat. I tillegg fikk vi time to dager etter på barselpoliklinikken, for å få mer hjelp til ammingen.

Har venninner som har født både på Ullevål og riksen og alle er fornøyde. Det eneste jeg vet er at mange av de som vet de skal føde barn som trenger ekstra oppfølging (hjertelidelser ol.) blir sendt til riksen og da kan det faktisk være at noen av de "vanlige" fødende blir sendt et annet sted. Men det kan selvsagt skje på Ullevål også, hvis det er fullt den dagen du tilfeldigvis får rier...

Skrevet

jeg hadde en utrolig dårlig fødselsopplevelse på ullevållmed nr 1, så hadde jeg bodd på den kanten av landet nå når jeg skal ha nr to hadde jeg garantert valgt riksen av de to alternativene.

Skrevet

Jeg fødte på ullevål i fjor, kjempe fornøyd og skal føde der igjen til sommeren!! Grunnet ks ble jeg liggende på barsel, og det var et herk, men dette har ikke noe med kvaliteten på pleie, og de fantastiske jordmødrene som jobbet der å gjøre:-)

Bra sykehus begge deler!

Skrevet

Det er ikke sant. Hørte om det sist jeg fødte for 3 år siden Da hadde de bare avvist 1 fødende grunnet lite plass på riksen. Ullevål har en annen prosent. Men jeg ville personlig heller dratt til ett sykehus hvor de hadde tid enn ett overfylt sykehus.

Skrevet

Har et fantastisk godt minne om fødselen og barseloppholdet på hotellet fra Ullevål! :)

Skrevet

Bare positivt på Riksen ja. Fødselsopplevelsen/avdelingen var super og barsel var en rolig og fin avdeling med flinke folk! Skal føde/ks tvillingene der i august også:))

Vi fikk , med nr.1, et veldig sykt barn, så jeg var sjeleglad for at vi søkte der. Ting gikk kjapt og greit og jenta vår slapp å transporteres for å få riktig hjelp. Men Ullevål har jo også ekspertise...så det er kanskje Hotellet i etterkant som avgjør?

Liker man den tanken, er jo Ullevål bra!

Skrevet

Hei :)

Jeg har søkt og fått plass på riksen. Ble anbefalt det av flere venninner og bekjente! Har jobbet på barsel på et annet sykehus i Oslo område og mange av jordmødrene og sykepleierene der ville til riksen å føde! Tror og håper det er veldig bra der! Men søk fort, riksen blir veldig fort fullt. jeg søkte i uke 5 eller 6:)

Lykketil med graviditet og fødeplass:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...