Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 ER det noen som har erfaringer å dele? Vurderer å melde meg inn, men lurer på om det er noen vits? Jeg mener, klarer jeg ikke dette like godt på egenhånd?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Vekta di viser om du klarer dette like godt på egenhånd :-) Hvis du virkelig klarer det på egenhånd anbefaler jeg det. Jeg hadde en runde med vektklubb før jeg ble gravid. Nå har jeg betalt for en ny runde for å bli kvitt den siste overvekten etter graviditeten. Jeg har lett for å spise på kvelden, så da er det greit at dagboka viser at Nå Er Det Nok!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har liksom startet en del ganger på slanking på egenhånd. Klarer meg som regel ei ukes tid men da sprekker jeg. Lurer da på om jeg finner mere motivasjon på ei nettside liksom?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 18:12 her. De fleste opplyste mennesker vet altfor godt at man går ned i vekt ved å gå tur hver dag og kutte ut sjokolade. Likevel mislykkes mange med dette. For min del går vektklubben ut på at jeg vanligvis ikke har kaloritallene i hodet, og da spiser jeg lett mer enn 1400 kalorier (som er min grense nå). At jeg har den klare grensa gjør også at jeg planlegger lettere i løpet av dagen hvor mange kalorier det er å "gå på". Da må man jo ikke spise opp alle kaloriene på begynnelsen av dagen. Selvsagt kan man gjøre dette gratis og uten internett, ved å lese kalori-innholdet på matvarene, veie maten og regne ut hvor mange kalorier man har fått i seg. Kanskje jeg gjør det senere en gang jeg har behov for å gå ned i vekt. Tross alt er det billigst, men innbiller meg det blir en del arbeid å regne ut selv for hver bidige matvare. Det går også an å være medlem ei kort stund og "stjele" utregningene til vektklubben (muhahah) på den maten man spiser oftest. Prøvde å lage ei liste sist, men heller ikke det var motiverende nok for meg :-/
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Selv om "alle" skjønner at man skal kutte sjokoladen og gå en tur ekstra, så er det sjeldent sjokoladen og mangel på tur som er hovedproblemet. De fleste spiser for få måltider og for store posjoner. Som medlem av vektklubben så blir man bevisst på mengden man spiser, så vel som om det er sunt nok. Dessuten så vil du kanskje oppdage at mye av det du tenker som usunt er ok... Jeg anbefaler det i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Vektklubben er gratis. Det er bare om du vil gå på kurs det koster penger.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Hvor mange måltider du spiser pr dag betyr egentlig ikke noe i forhold til vekten. Det vesentlige er kallorier ut og inn, men spiser du få skikkelige måltider er faren større for at du sprekker og spiser gale ting mellom måltidene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Vektklubben er ikke gratis, nei. Mulig hun over her snakker om Grete Roedes vektklubb, mener de har en nettjeneste som er gratis? Jeg var medlem av vektklubb.no, og det gikk supert de 4-5 første ukene. Men jeg ble så ufattelig lei av å fylle inn den krøkkete dagboka, så da dalte motivasjonen brått.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 Vektklubb.no (VG) koster penger. Vektklubben.no (GR) er gratis. De har omtrent den samme strategien og opplegg, men vektklubb.no gir så vidt jeg vet litt mer personlig oppfølging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå