Gå til innhold

Allerede gått opp nesten 10kg i uke 22?!:O Andre med høy vektoppgang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gikk på vekta i går kveld. Der sto det 57,9. Var 48kg før jeg ble gravid, så det er for såvidt ingen krise, har vel i grunn bare godt av det:) (er 162cm høy) Men nå skal det sies at jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme frem til uke 14 og la kanskje på meg 3kg i løpet av de måndene, om det i det hele tatt var så mye. Så mesteparten av kiloene har jo komt etter det. Skjønner ikke at det er mulig :P

Har spist normalt etter kvalmen forsvant, (en og annen sjokolade innimellom selvsagt, men ikke unormale mengder akkurat :P)

 

Tror jeg har pittelitt ekstra vann i kroppen, men det er heller ikke unormalt mye.

 

Kommer til å se ut som en hvalross på slutten jeg om denne vektoppgangen fortsetter. hehe :)

 

Andre som har lagt på seg mye også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro det er ikke unormalt, bare pass på sukker inntaket og lev normalt. Du blir fulgt opp av legen. Det trenger ikke bety at du går mye opp framover, bare normalt. Likevel er det viktig å ta hensyn til hva du putter i munnen. Første gang jeg var gravid la jeg på meg 10 kg, de to neste svangerskapene 9 og 11 kg. Nå er jeg i uke 21 og har gått opp 6 kg:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehe.. ja, jeg er straks 18uker og har gått opp fra 72 til 81,4!!!! overhodet ikke mye hyggelig. hadde gått opp 6 kg da uke 14 var kommet meen jeg trodde ærlig talt ikke denne vektoppganga skulle fortsette!!!! i begynnelsen så var jeg fryktelig sulten og spiste både titt og ofte for å lure meg unna kvalme og uvelhet. men da det ga seg rundt uke 13 så har jeg igrunn vært flink med maten. eneste jeg kan skylde på nå er jo da at jeg ikke trener lengre. har fått kraftig bekkenløsning og det blit skikkelig ustabilt bare av en gåtur på 200meter:(( gleeder meg allerede til babisen er ute å jeg kan trille laaange turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er flink å passe på hva jeg spiser. Har aldri vert spesielt glad i mye søtsaker o.l, så er ikke mye som blir spist. En og annen kvikklunsj innimellom, men ikke ofte det skjer. Ikke drikker jeg brus heller.

Spiser kun knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds og normale middager som fisk, kjøttkaker, pasta, kylling o.l

Men blir ikke så mye trening her heller, pga bekkenet. Så det er vel det som gjør det kanskje :)

Synes bare at 10 kg allerede hørtes veldig mye ut :P

Godt å se det ikke bare er meg ihvertfall;)

 

La på meg 17 kg i forrgie svangerskap, men det var jo gjevnt fordelt på hele svangerskapet og de forsvant heldigvis fort. Så håper det blir like lett og gå ned denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamensan :) her er en til..

Jeg veide 67 kg når jeg blev gravid. Så tok hyperemesisen ut sin rett og jeg gikk ned 2 kg. Men etter uke 12 ca så tok det fart og det var som om kroppen søg til seg presis alt jeg stoppet i munnen.. gikk fort opp til 76 kg, alltså ca 10 kg. Jeg måtte spise, for å holde kvalmen i sjakk, for å sovne, for å orke jobbe mm. Masse frukt og grønnsaker og ikke mye usunt - men kroppen lagrer allt.

Nå, i uke 23, veier jeg allerede 81 kg. Jeg har altså økt med 14 kg. Det er virkelig ikke gøy, men prøver likevel å se på det som det det faktisk er. Min gravide kropp som av forskjellige orsaker er stor. Men jeg skal gå ned alltsammen igjen, så det er en forbigående fase i livet mitt. Hemskt slitsomt for kroppen å øke så mye i vekt, så fort. Men, men, så er det nå.

Sist gikk jeg opp 25 kg och jeg gikk ned alltsammen relativt kjappt, så jeg satser på att jeg klarer det denne gangen også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada:) Jeg veide 46 før jeg ble gravid og har gått opp til 55,5. Nesten 9 kg allerede. Er 27 uker i morgen da. La på meg 18 kg sist. MEN jeg kan ikke klage i det hele tatt for jeg har trykket i meg tre store stratos plater i uka, drukket en del oboy, og jeg spiser ganske store porsjoner med middag.

 

Føler ikke jeg gjør annet enn å spise. Ti min etter jeg har spist så roter jeg i skapet etter noe å spise..=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også gått opp mye på kort tid. 19 uker nå, og vekta viser nesten 7 kg mer enn ved start.. 4 av disse kom de første 12 ukene (spiste konstant for å hold kvalmen unna) så kom de 2 neste innen uke 15 og de siste 4 ukene har jeg bare lagt på meg 1 kg. Håper dette er et tegn på at vektoppgangen stanser opp litt nå.

 

PS! Godt å se at det er flere som legger på seg, leser hele tiden om alle som ikke øker noe her inne, så det er greit å vite at det ikke gjelder for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 6kg allerede, er i uke 21 nå.

Hadde virkelig ikke trodd kiloene skulle trille på så fort..

Er det ikke nå fra uke 22-25 at kiloene virkelig begynner å komme på?

Eller tar jeg feil!?

Er vår første, så har jo ingenting å sammelikne med.. annet en venninde som selvfølgelig kun har gått opp 6-10 kilo totalt hver gang og kommet hjem fra sykehuset i sine vanlige jeans.. hmm...

Er det slik at kroppen lagrer mer når man er gravid? Føler jeg spiser akkurat like mye som jeg gjorde før jeg ble gravid.. treningsmengden er også den samme.

Det er jo selvfølgelig bare midlertidig, men det føles ikke så bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

jepp, har gått opp 9 kilo jeg og. er i uke 21. Jeg eter som en gris, det må jeg bare innrømme. Og pga bekkenløsning, kvalme og høyrisiko svangerskap, har jeg ikke trent siden november. Føler meg som den puddingen! skulle ikke tro 9 små kilo skulle få meg til å føle meg så inmari dvassen, men sånn er det. Og jeg er bare halvveis.

 

vi får støtte hverandre, og satse på mye trilleturer og trening for å komme i form etter babis er ute:-) det er jo ganske spennende og se rask forandring etter fødsel! jeg bare gleder meg skikkelig til å bevege meg normalt igjen jeg! vagger og går som en går pga utrolig vond bekkenløsning.

 

mixy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at andre også har det slik..

Blir oppriktig bekymret for hvor mye de neste 20 ukene skal bringe av ekstra kilo. Er det ikke nå vektoppgangen begynner for fult? Håper egentlig noen har erfaring med noe annet, selv om jeg forstår det må være ønsketenkning!!

Men jeg forstår det egentlig ikke.. her har det vært mye trening og akkurat samme type mat og mengde som før jeg ble gravid. Er ikke det litt rart? Noen som vet om stoffskiftet går ned eller noe sånn??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå det ikkje berre er meg! Eg har gått opp 8-9kg og er 21+6.

Forrgie svangerskap la eg på meg totalt 17 kg, til tross for at eg sleit med hyperemesis til eg var nesten 6 fullgåtte mnd! Spent på å sjå ka vekta ender på denne gangen. :)

Spiser i grunn sånn som eg gjor før eg vart gravid, pluss ein og anna sjokolade av og til ;) hehe. Men det må vel være lov!!:)

Trening blir det ikkje så mykje av pga bekkenet. Jobba for tia kun 40%, tenkte eg skulle prøve meg på 50% en periode. Kjedelig å berre gå heime!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad når jeg leser slike tråder, det er ikke bare meg, puh. JEg som deg HI er ikke så stor, 51 og 163, er 20+4 i dag og 7,5 kg mer.

Forrige gang jeg var gravid (fikk i augst 2008) var startvekt på 49 og jeg gikk opp skremmende 25 kg!! Jeg spiste litt mer, men ikke myyye mer, men tror kroppen min bare var på skikkleig sparebluss, men det var faktsik greit med tanke på etterpå.

Lillegutt spiste meg rett og slett opp, innen jul hadde jeg gått ned 27 kg! Og det var ikke grunnet trilleturer eller lavkarbo, det var muffins og amming. Så håper det går like greit av denne gangen, men skal prøve å ikke legge på meg like mye, trente faktisk i går! (klapp på skulderen til meg selv) Uansett, dette får vi av oss når babyn er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trøste deg litt med at forrige svangerskap gikk jeg opp 8 kg de første fem måneder og bare 3 kg etterpå.. Så det er ikke alle som legger på seg så mye på slutten. Håper dette skjer denne gangen med meg også, for er allerede godt på vei oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre Anonym..!

Jeg har litt panikk for at det har gått så fort i starten, men da satser jeg på å være like heldig! :-)

Men gjorde du noe annerledes mot slutten, eller spiste du som du gjorde i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg endret ingenting egentlig, levde i alle fall ikke særlig sunt.. Ble mye snop og filmkvelder på sofaen og lite fysisk aktivitet, så egentlig ingen grunn til at vektoppgangen skulle stagnere. Satser på samme utvikling nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

forebrenningen går faktisk ned når man er gravid- og appetitten går opp. Ergo: man legger på seg. 10 kg her etter 24 uker, blir sikkert mange fler. La på meg 22 sist, men de forsvant etter 14 dager. etter en runde omgangssykei tillegg, var jeg 50 kg- og d så ikke bra ut på meg! :P Nå er jeg fornøyd så lenge jeg holder meg under 75 i sv.skapet og er tilbake på ca 57 etter et par mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og har gått opp nesten 18. kilo.... Tja, man kan vel si at jeg nyter livet, - spiser egentlig ikke mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid, men trenignsnivået har gått kraftig ned (nå blr det gå turer, og lite annet...).

 

Merker at jeg "driter" litt i det. - Vi får ta det når prinsessen er ute og jeg kan begynne å trene godt igjen :)

 

God påske, - med tilbehør!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la mye på meg første svangerskap 27kg. Alt forsvant etterpå. Tror det var hormonene som spilte meg et lite puss.

Ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i uke 25 nå, og har lagt på meg 10 kg +. Spiser som normalt, trener regelmessig jogging, svømming, styrke (stort sett hver dag), men blir selvfølgelig noe mindre enn før. Likevel popper kiloene på kroppen ;) det er vel meningen at de skal komme. De har lagt seg godt over rompe og lår, og nå spretter magen ut. Så håper det som kommer fort kan gå fort om jeg holder meg i akitivitet etter fødsel.

 

Det er vel normalt at slanke folk legger på seg noen ekstra kilo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:48, vi to er kommet ca like lagt da :) Jeg er 25 uker på fredag..

Har 7 kg pluss, men de har kommet FORT!

Tror vi får trøste oss med håpet om at det som kommer fort på, går fort av ja.. :)

Det sies vel at slanke mennesker (lav BMI) skal legge på seg litt mer enn normalvektige og overvektige.

Jeg har troen på at så lenge man ikke går helt "bananas" i matveien og legger all aktivitet på hylla - så lagrer kroppen bare det den trenger.

Så vi får stole på at kroppen har kontroll hehe.. :-)

Det er jo uansett bare å legge inn noen ekstra treningsøkter etter fødselen, dersom man får tid da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...