Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Mannen min skal jo ha 10 uker. Men han vil dele de ukene i 2, altså 5 uker fra 4.6 - 9.7. Da skal jeg jobbe. Og så tar vi 3 uker ferie sammen fra 11.7 - 31.7. Så tar jeg 2mnd ulønnet permisjon fra 31.7 - 25.9. SÅ tar han sine siste 5uker fra 26.9 -30.10. Så han skal altså utsette 5 uker... MEN hvordan skal jeg fylle det inn i dette skjemaet? Der står det at jeg skal skrive ned de ukene han IKKE skal ha fedrekvote...? Og må vi ssøke på nytt om foreldrepenger/fedrekvote? Søkte jo om det før fødsel..men skrev ikke ned når pappaen skulle ha permisjonen sin... 'Ble kanskje innviklet dette, men håper noen kan hjelpe meg.. )
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Vi har også tenkt å dele opp fedrekvoten, og fedre kvoten MÅ søkes før deres felles permisjon går ut, Altså før 36 eller 46. Dette hjelper Nav deg med, for på skjemaet de har på nettet på nav side sider, står det jo kun fra hvilken uke far skal ha permisjon til når den er ferdig. Så blir litt med komplisert enn dette for oss:) Når jeg sendte inn skjemaet om permisjonen min, måtte jeg komme tilbake å avtale når jeg skal ha ferie + når pappan skal ha pappaperm. Og mener at permisjonpengene for far regnes ut etter hans inntekt? Så da må sikkert arbeidsgiver gi inntektsopplysninger til han. Det kan hende jeg tar feil der altså.. Kanskje noen andre som vet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå