Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Fant idag ut at vi hadde fått avvist et lån pga betalingsannmerkning! Men vi har jo ingen regninger som er gått til inkasso eller noe. Ligger to regninger som forfallt for 2 dager siden, men det har vel ingen betydning?! Hvordan finne ut hvor den annmerkningen kommer fra da? Herregud, det hjalp jo virkelig på humøret...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Hvorfor lar du regningene forfalle før du betaler de? Om du gjør det ofte er det vel ikke rart du får anmerkning.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Nei, regninger som har forfalt for to dager siden har ingen betydning. Du skal få inkassovarsel før det kan settes anmerking på deg. Om noen har kredittsjekket deg, får du et brev i posten fra kredittsjekk-selskapet, og der står de opplysninger de har gitt om deg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Hvorfor? Jo fordi lønnen kommer 1april, så to regninger måtte vente..... Har ikke fått noe varsel eller beskjed. Har ingen regninger som er gått til innkasso, kun to som jeg kommer til å få purring på. Skjønner ingenting, og finner ikke ut hvordan jeg skal finne ut hvor den anmerkningen kommer fra!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Når noen tar kredittsjekk av deg så skal du han melding om det i posten. Der vil det stå om du har anmerkninger og hvem som har registrert disse.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Du vet når du blir kredittsjekket når du f.eks kjøper abonnement på netcom. Da får du beskjed i posten fra et selskap, dem må du ringe. Men for å få betalingsanmerkning må du/dere hatt en regning eller et lån som dere har misligholdt. Det tar tlang tid fra dere event. har fått en inkasso regning til dere blir registrert med anmerkning. Betaler dere inkassoregninga blir den slettet med en gang. Før var det 2 og 5 år, slik er det ikke lenger.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Utrolig merkelig. Får ringe banken imorgen og spørre hva som skjer. Har aldri sett et innkassovarsel før, så jeg skjønner absolutt ingenting. Har ikke fått noe kredittsjekk enda for det lånet vi søkte på, men får se når papirene kommer da, om det står noe der. Dette var ekkelt, ble litt bekymret for om kanskje noen har tatt lån i vårt navn eller noe. Slikt man bare ser om på tv og leser i avisene=/
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Det kan jo være at samboeren din/mannen din har hatt det da vet du...men ikke sagt noe til deg
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Vi har felles økonomi og full kontroll begge to, så tviler på det:) Like overrasket som meg, og skjønner heller ingenting. Satser på å få svar imorgen, for nå grubler jeg meg grønn her.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #10 Skrevet 28. mars 2011 JAAA!!! Snakket med banken nå, og det var feil:D Hun fant ingen anmerkninger, og skjønte ikke hva den andre saksbehandleren hadde snakket om. Hun sendte samtidig en mail, og spurte hva de holdt på med og at slik ikke skal skje. Da er jeg beroliget, og har fortsatt full kontroll:) HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #11 Skrevet 28. mars 2011 Det var jo fint å høre =) Men hvilken bank har egentlig dere?? Siden dere får tak i dem så sent på kvelden??? Tror ikke jeg hadde fått til det med vår i hvert fall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå