Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Går og tenker veldig mye på nettopp det. Jeg er vant til å barbere ganske mye nedentil, både innenfor og utenfor trusekanten. Men allerede nå, ca 6 mnd på vei, har jeg problemer med å se noe som helst der nede. Jeg kommer rett og slett ikke til. Jeg trenger ikke akkurat være helt glattbarbert til fødselen, men vil ikke se ut som regnskogen heller... Kan noen skrive noe om sine tanker rundt dette, evt egne erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Jeg er i mitt tredje svangerskap og selv med bekkenløsning og overvekt klarer jeg babere alt hår der nede. Jeg ser ikke så mye, egentlig ingenting, men føler meg fram og får det fjernet. Jeg hadde syns det var best å hatt en regnskog framfor å være glattbarbert med tanke på de som skal hjelpe meg under fødselen. Men jeg har det mest komfortabelt med å være glattbarbert, derfor møter jeg slik til fødselen også.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Har tenkt litt på dette jeg også! Jeg pleier å være glattbarbert, og nå klarer jeg ikke barbere meg for det klør så inni granskogen når det vokser ut igjen, mer enn normalt! Lurte litt på om jeg skal vokse meg, men vet ikke helt om jeg tør, da jeg ikke har gjort d før! Men ellers er det jo ikke noe problem, legen skal jo ikke akuratt bedømme frisyre mens han er der nede!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Jeg tar det forresten annen hver dag for at det ikke skal klø
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Eg har brukt hårfjeningskrem funker fint det, men ærlig talt, bekymre seg over at man har en regnskog eller hva du kalte det når du føder?. Tenkte ikke over det engang og jeg var ikke glattbarbert ved fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Hei sveis;) Jeg fikk samboeren min til å gjøre det:) Han var selvfølgelig ikke så nøye og "brutal" som jeg selv pleier å være, men jeg slapp ihvertfall en gedigen dott med tilhørende krøller på utsiden av trusa:p Ellers ble jeg tilbudt dette på sykehuset (tok planlagt ks) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Jeg tok dusken to dager før fødsel, 42+1 uker på vei Så ikke så mye, men brukte speil og følte meg frem. Ble ikke pene stussingen, men det var ikke noe som var langt og ekkelt (jeg barberer ikke btw, jeg bruker en klippemaskin for å ta det helt ned, men ikke glatt.. Det klør jo så infernalsk dagen etter om jeg bruker høvvel..)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Jeg klarte å føle meg frem og gjøre det selv frem mot fødsel. Pent og beint var det ikke, men det hjalp i hvert fall. Ellers kan jeg jo bare si at det virkelig ikke betyr noen verdens ting hvordan du ser ut under fødsel. Jordmødre og andre som ser på deg da, er profesjonelle personer som har sett absolutt alt, og når du ligger der og har dritvondt, kommer du ikke til å tenke på det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå