Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Hvordan starter dere? Første side med ultralydbilde og termindato? Altså før fødselen. Og neste side men fødseldato, første bilde, armbåndet, vekt og lengde? Elsker å være kreativ med malerier/håndverk, men aner ikke hvordan rekkefølgen på scrapbooken skal være:P hehe
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Er ikkje komen igang endå siden ungen framleis ikkje er føydd, men har tenkt å ha navn, bilde og kanskje fødselsdato heilt fremst og så på fyrste "dobbelsida" så går eg nok litt tilbake til "mens vi venter" med magebilder og den slags. Etter det kjem eg til å ta det nokonlunde kronologisk. Med nokonlunde så meine eg at det blir 1mnd, 2mnd, 3mnd, bading, besøk av besteforeldre og liknande..
Snuskomrusk Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Dette skal jeg ha i min baby bok: * Innhold * Mamma og Pappa * De aller første bildene (ultralydbilder) * I mammas mage * Fødselen * Nyfødt * Meg og Mamma * Meg og Pappa * Her bor jeg! * Meg og familien * Navnedag * Første bursdag * Første jul * Gaver * Meg og dyr * På stellebordet * Ut på tur * Reise * Bilder * Sykdommer Regner med at jeg holder på til barnet blir rundt året. Men en ting bør du vite; sønnen min er nå 3 mnd og alt jeg har hatt tid til siden han ble født, var å lage en eneste side ;P Travelt, så vær litt strukturert ellers så risikerer du å ende opp med en bok som du har scrappet to-tre sider i Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Ja, det var smart:) starte med navn, bilde og fødseldato:) Gutten har ikke kommet enda, men tenkte å starte med å lage grunnarbeidet:)) HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Takk for ideen Zzoe:)) Skal lage det meste før gutten vår kommer, så det er bare å fylle inn tenkte jeg:) Skal også ha kun det første leve året:p
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har scrapbook til mine to eldste (11 og 6). Tok utgangspunkt i en standard babybok, fulgte mønsteret der hva gjelder rekkefølge, vekttabell, tannfelling etc. Jeg har oppdatert bøkene helt frem til skolestart, gjorde det med førstemann og har ikke samvittighet til å avslutte de andres noe tidligere. Etter de største detaljsidene det første året inneholder albumet nå mer fra jul og bursdag og den første tingen av andre ting. Diplomer fra bhg, store opplevelser, ting verdt å minnes. Som sagt, avslutter med bilder fra innskrivning på skolen og seff første skoledag - med vedlegg som innkalling fra skolen etc.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Nå har jeg begynt å skissere sidene litt. Side 1: Navn, fødseldato og bilde Side 2-3: I magen<3 (med mage bilder og ultralydbilder og tanker) Side 4-5: Livets tre (slekta) Side 6-7: Din første dag (fødselen) Side 8: Meg og mamma Side 9: Meg og pappa Hva skal jeg fortsette med? den 1 måned? 6 ukerskontroll? 2 måned? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå