Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 I utgangspunktet hadde vi tenkt å vente med flere barn til jeg var ferdig med utdanningen, hadde fått jobb, og hadde arbeidet i i hvert fall lang nok tid til å få permisjonsrettigheter. Men, så er det det med at jeg blir eldre (og da øker jo risikoen for diverse) og det blir lengre avstand mellom barna, og vi kommer til å ha små barn over en laaaang periode... Vi har nå begynt å tenke på om vi kanskje burde få en til snart - dvs. mot slutten av utdanningen min. Det vil bli antakelig bli ca 1 1/2 - 2 år tidligere enn dersom vi venter til jeg har fått jobb og har jobbet lenge nok til å få permisjonsrettigheter. Jeg er så i tvil... Økonomisk vil det uten tvil bli trangere dersom vi får en til mens jeg studerer, men vi vil klare det. Hva hadde dere gjort? Noen som har erfaring med arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger som kan si meg hvordan foreldrepenger beregnes av arbeidavklaringpenger? Er man nødt til å ta 80% i et år, i og med at man er avhengig av lengden på studieåret, eller kan man få 100% i kortere tid, og så begynne å studere igjen tidligere - og i så fall, får man forlenget de ekstra månedene det blir med arbeidsavklaringspenger, hvis man begynner igjen før det har gått et år? Fortsetter man bare der man slapp i handlingsplanen, eller må man søke på nytt? Får man fortsatt rett til de tre månedene med arbeidsavklaringspenger mens man søker arbeid, dersom man ikke får jobb med en gang? Håper noen Navansatte eller andre med peiling vil svare på rettighetsspørsmålene mine! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå