Wopi Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Hva skal dere ha til middag denne uka, da? Jeg håper på inspirasjon, føler vi spiser det samme om og om igjen. Mandag: Tomatsuppe med makaroni og egg og ferske rundstykker. Tirsdag: Pestopasta med kyllingbiter i. Onsdag: Pannekaker. Torsdag: Hjemmelaget pizza (bursdagsfeiring) Fredag: Asiatiskinspirert kyllinggryte Lørdag: Reker med tilbehør. Søndag: Svin indrefilet, hjemmelaget potetmos og grønnsaker.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Mandag: Blomkål- og brokkolisuppe med sprøstekt bacon og grove rundstykker. Tirsdag: Engelske fiskekaker og grønnsaker Onsdag: Pasta og kyllingfilet Torsdag: Lasagne og salat Helgematen bestemmer vi på torsdag, da vi handler 2 ganger i uka.
-Rime- Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Denne uken har jeg ingen ide overhodet hva jeg skal lage, skal på butikken etter på og se.
silhah og emilie Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 mandag : pølse og makaronigrateng med grønnsaker tirsdag: laksefilet med div grønnsaker onsdag: pasta carbonara og foccacia torsdag: lettsaltet torsk med gulrot, bacon og hvit saus fredag: hjemmelaget grønnsakssuppe med pølsebiter lørdag: taco søndag: lapskaus laget på rester etter suppen og foccacia
Kela Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Mandag: Kokoskarrigryte med laks og scampi, scones. Tirsdag: Kyllingfilet, basmatiris, ovnsbakte tomater m/urter. Onsdag: Wok med masse gode grønnsaker, svinekjøtt, sesamfrø og chilisaus. Torsdag: Fiskeburgere, ovnsstekte poteter, salat Fredag: Taco Lørdag: Koteletter, brokkoligrateng Søndag: Indisk kyllinggryte, vårruller, ris, salat.
TøffiTrynet☠ Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Mandag: Hjemmelaget grønnsakssuppe med kjøttboller. Varme rundstykker til. Tirsdag: Fullkornsspaghetti med stekte kalkunpølser og tomatsaus. Salat ved siden av. Onsdag: Hjemmelagde fiskekaker med poteter, råkost-salat og sandefjords-smør. Torsdag:Svenske kjøttboller med hjemmelaget potetmos, fløtesaus, brokkoli og tyttebærsyltetøy. Fredag: Laksepakker: Laksefilet, sopp, purre, creme fraiche og presset sitron. Kokt potet til. Lørdag: Kyllingfilet (med hjemmelagd panering), wokede grønnsaker, sweet chilisauce og ris. Søndag: Hjemmelaget vilt-gryte med gulrot, rosenkål, blomkål og hasselback-poteter.
tottelott Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Nå ble jeg sulten gitt. Så flinke dere er alle sammen til å lage middag!Wopi: kan jeg få oppskriften din på pestopasta med kyllingbiter?
Mamma med to søte små Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Mandag: Thai kyllinggryte Tirsdag: Fiskegrateng med poteter, gulerøtter og smeltet smør. Onsdag: Pannekaker Torsdag: Hjemmelagede fiskekaker med grønnsaker, poteter og smeltet smør. Fredag: ? Lørdag: Hjemmelaged pizza Søndag: ?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 mandag: spagetti bolognese, med salat til tirsdag: Hjemmelaget blomkaalsuppe med sproestekt chorizo og baguett onsdag: Kylling , groennsaker og ris torsdag: hjemmelaget fish & chips (ikke hjemmelagete chips.. he he), erter og gulrot fredag: cumberland poelser (engelske)og potetmos og lettkokt kaal Loerdag: marienert svinefillet med spinatstuing og tagliatelle Soendag: svigers lager middag
Wopi Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2011 Så klart! Dette er utrolig enkelt, altså: Ingredienser til 3 personer: Ett glass pesto Kyllingfilet Tagliatelle Champignon Paprika Parmesan 1. Strimle kyllingfilet og paprika. Del champignon i biter. 2. Kok tagliatelle 3. Stek kyllingbitene, deretter steker du champignon og paprika lett. 4. Hell så mye pesto du ønsker over kyllingen og grønnsakene. 5. Fordel i porsjoner, riv parmesan over. Godt og utrolig enkelt! Jeg pleier å servere hvitløksbaguetter ved siden av.
Wopi Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2011 Kan du tenke deg å dele oppskriften på hjemmelaget blomkålssuppe?
Wopi Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2011 Hvor lenge har du laksepakkene i ovnen? Og hvor mye creme fraiche bruker du?
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 Hei! Ca. 20-30 min. i ovnen, og MASSE creme fraiche! Halvt beger på to fileter, ca.. Blir jo saus til potetene også.
To små tuller Skrevet 29. mars 2011 #14 Skrevet 29. mars 2011 Blir med jeg også! Fint å få litt inspirasjon, prøver å sette opp meny for tre uker av gangen, så jeg unngår for mange gjentakelser, men enkelte retter begynner jeg å bli litt lei. Mye fin inspirasjon her ;o) Her er vår uke: man: Hjemmelaget lapsgaus. tirs: Hjemmelaget blomkålsuppe og pannekaker. ons: Svinesnitzel m. sjampinjongsaus, ris og salat. tors: Koketorsk m. poteter og råkostsalat. fre:Taco (litt standard, men her det ikke såååå ofte altså. er bare så enkelt når man er slitne og skal ta helgen). lør: Spinat og fetaost pai. søn: Biff m. oksesjysaus, ovnsbakte potetbåter og salat.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 29. mars 2011 #15 Skrevet 29. mars 2011 Mandag: Tika masala og grønnsaker (kokt i buljong for herlig smak) Tirsdag: tacokjøttboler og gratinerte grønnsaker. kan ha ris til, men ikke i dag Onsdag: Lakse terninger i creme fraiche med poteter eller ris Torsdag: wok Fredag: lasagne eller gryterett med salat og nanbrød Lørdag: svin indrefilet fylt med ost og surret igjen med bacon, serveres med salat og noisettes, og kanskje bernaise Søndag: noe fisk, enten lettsaltet torsk, eller hjemmelaget fiskegrateng med bacon. Mmmmm
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 29. mars 2011 #16 Skrevet 29. mars 2011 hei, Jeg begynner med aa steke en liten loek og et par stenger med stangselleri og en gulrot i bittesmaa biter i litt olje, steker de myke men ikke med farge, deretter putter jeg oppi et blomkaalhote delt opp i smaa biter og heller over varm kyllingkraft (bruker enten ferdig, eller bare fra terning) ca. 1 - 1/2 liter. Lar det k oke svakt til det er veldig mykt, da buker jeg stavmikser eller putter det i blenderen og tar till floete eller melk i tilslutt til riktig konsistens som du liker og smaker til med salt og pepper. Jeg liker sproestekt bacon / pancetta eller chorizo poelse i biter til samt broed.
hit og dit Skrevet 29. mars 2011 #17 Skrevet 29. mars 2011 Mandag: Båtpoteter og gulerøtter bakt i ovnen. Ovnsbakt laks. Rømme Tirsdag: Pasta med sopp, olje,sitron og persille. Salat Onsdag: Gresskarsuppe, med gulrot, potet og løk. Brød til Torsdag: ??
blomstre Skrevet 29. mars 2011 #18 Skrevet 29. mars 2011 Denne uken: man-fre: pakke-pizza lø-sø: flytte-pizza Neste uke: man-fre: komme-på-plass-pizza lø: inflytningsfest-pizza sø: dagen-derpå-pizza (nesten helt sant) :-)
Studine mevik Skrevet 29. mars 2011 #19 Skrevet 29. mars 2011 Hjemme hos oss blir det ofte litt lettvite middager pga arbeidstider som ikke passer med et familieliv. Mandag: kylling med soya og østersaus og ris. Har grønnsaker sammen med kyllingen og bruker kyllingkjøttdeig. Tirsdag: Kyllinglår og chips Onsdag: Pasta Carbonara Torsdag: Svinegryte med ris Fredag: Ingen felles middag pga sen arbeidstid. Mannen lager seg sikkert røkt kolje,og jeg spiser salat på jobb. Lørdag: Svin indrefilet med spekeskinke, ris og salat Søndag: Noe usikkert, men mest sannsynlig kylling, ris og salat Vi prøver å spise både sunt og variert uten at det skal koste for mye, men det blir mye kylling og ris i ulike varianter. Varierer mer med grønnsaker og sauser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå