Gå til innhold

Skilsmisse eller prøve igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått helt tom, har gitt beskjed i lang tid at om ikke ting bedrer seg så kommer jeg til å bli gal. Du kjenner på kroppen at den tåler ikke stort mer. Jeg har en mann som er snill, ikke noe vondt i han. Men utenksom, og jeg føler hele veien at alt har vært mitt ansvar. Og jeg har i tillegg tatt utdannelse for å få en litt lettere hverdag fremover (arbeidstid og lønn). Min man har vært med barna, men ingenting mer. Så alt i huset har da vært på meg når jeg er ferdig på skolen etter en full arbeidsdag først på dagen. Jeg sa i fjor at jeg hadde vurdert å flytte for meg selv fordi jeg var utslitt av å måtte gjøre alt. Nå har jeg møtt veggen, og jeg føler INGENTING for mannen min. Jeg er helt tom og fortvilet. Vi har en slags pause nå selv om vi bor sammen. Jeg orker ikke han i nærheten lenger. Og jeg føler ingen trang for å jobbe med forholdet. Føler jeg har jobbet med det i mange år. Er det noen som har funnet tilbake følelsene sine etter en sån smell? Jeg klarer ikke å gi han noe godt svar på ting. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gå helt i kjelleren og miste meg selv før han våkner. Vi har to barn, og kun derfor jeg fremdeles er hjemme. Men jeg har ikke smilt fra magen på laaang tid og jeg føler forholdet til mine barn blir preget av det. Alltid sliten og har altfor kort lunte. Jeg er helt rådvill jeg nå. Vi skal til samtaler hos familieterapeut snart, men vet ikke hva jeg skal si .... trenger sårt noen med erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring her, men sender deg en klem allikevel:)

Du høres mer sliten ut, enn irritert på din mann. Er du sliten pga av han? Eller har du selv tatt på deg for mye?

Et ekteskap skal jobbes med, og selv en mann kan løfte en finger og få unna litt husarbeid.

Hva sier og ser din mann oppi dette da? Forstår han hva problemet er?

Tror du har godt av ro og at dere begge trenger familieterapi - først da ville jeg tatt en endelig avgjørelse. Du har det ikke travelt!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...