Gå til innhold

Lille Holger er funnet...i live!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig bra. Fantasktisk nyhet!!!

Skrevet

HURRA :)

Skrevet

Åh så flott!! Sov ikke godt inatt da jeg leste om forsvinningen igår kveld.. Guri så flott:)

Skrevet

Fint at de fant ham, men jeg ser ikke helt at det var noen viktig nyhet. Hver dag dør det for eksempel 15-20.000 barn av sult. Jeg skulle ønske vi klarte å engasjere oss like mye i hver av dem.

Skrevet

Så bra, jeg tenkte på han jeg også!

Skrevet

Helt fantastisk :-):-)

Nå ble nok hele skandinavia glade. Det er ås trist når noe skjer med de søte små. Sitter her med tårer i øynene.

Skrevet

Nå ble jeg glad!! :-) for en liten tøffing som har klart seg 24 timer i skogen alene! :-)

Skrevet

Helt enig. Skikkelig tøff gutt. Fikk også tårer i øyene da jeg leste at dem fant han.

Skrevet

Fint det, men kan ikke si det engasjerer meg noe spessielt.

Skrevet

Så fantastisk!

Klart det er synd på alle de små som ikke har det bra, men vi må jo kunne glede oss over de solskinnshistoriene som er!

Skrevet

Du som skriver at vi burde engasjere oss like mye i de titusenvis av barn som dør hver dag: Ja, det burde vi. Men det klarer vi ikke. Det er ikke situasjoner vi umiddelbart kan identifisere oss med, det er langt borte, nesten som i en annen verden. Jeg sier ikke at de ikke er like viktige og verdifulle som skandinaviske, for selvsagt er de det. Men det er vanskeligere å leve seg inn i situasjonen. Kanskje skal vi det heller ikke. Vi skal vite at det skjer, men dersom vi skulle leve oss inn i alle disse menneskenes grusomme skjebne, hadde vi antakelig vært medisinert for depresjon og avmakt alle sammen.

Jeg kan umiddelbart forstå redselen hos foreldre som mister sitt lille barn i skogen. Mange andre ting kan jeg ikke umiddelbart forstå, det er som om jeg har et slags filter. Jeg engasjerer meg faktisk i andres situasjon, og jeg støtter flere hjelpeorganisasjoner med et fast beløp hver måned. Jeg vet en hel del om hva som skjer i verden, og jeg vet hvor heldig jeg er som lever i et land uten sult og kulde og forfølgelse. Men jeg kan ikke sette meg følelsesmessig inn i alt det grusomme. Jeg kan faktisk ikke klare å fatte hva det innebærer at så mange barn dør fordi de mangler de mest grunnleggende medisiner, det blir for ubegripelig. Derimot kan jeg håpe på at en liten bortkommet gutt i en dansk skog skal komme til rette, og kjenne foreldrenes panikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...