Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Har ei jente som nettopp er blitt 1 år som skal røre alt!!!Jeg sier nei, rister på hodet og tar henne bort, men det funker ikke...hun går rett tilbake for å røre!!! Hun rister selv på hodet og sier "næ næ næ"...så jeg tror hun kjønner det, men hvorfor hører hun ikke etter da??!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 EEHHHH.... Hallo!! Noen hjemme!? Selvfølgelig vil hun gjøre det hun ikke har lov til, sånn er da for svarte alle unger!! Min sønn plukker på ting og sier "Nei, ikke lov!" og smiler fint til meg!! Er bare å la hun holde på litt, så mister hun interessen!! Nytter ikke å si nei til en unge som knapt kan snakke og ikke forstår betydningen av odren du sier!!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Dette er typisk småbarn. De kommer ikke med en bruksanvisning, men de aller fleste vet allikevel at småbarn rører. Dette fenomenet vil slippe tak med alderen. I mellomtiden får du bare leve med det og tenke at det finnes større problemer i denne verden.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har også ei jente som skal røre og pelle på alt mulig. Så jeg har tatt konsekvensen av det og ribbet vinduskarmene for blomster, lysestakene er lagt i en skuff, dukene er borte og ellers alt som jeg ikke vil hun skal knuse eller skade seg på er ryddet vekk. Og så har jeg satt frem ting hun kan røre og plukke på. Som gamle fjernkontroller, kjøkkensleiver, tomme eggekartonger, dvd-covre osv. Da blir det mindre nei, bedre stemning og hun får brukt utforskertrangen sin. En vinn-vinn-situasjon for oss begge:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 At småbarn plukker og tar på ting er helt normalt, du må bare smøre deg med tålmodighet å fjerne barnet og/eller tingen hvis du ikke ønsker at det skal plukkes på. 1-åringen din forstår nok at det er noe med ordet nei, men jeg tror ikke h*n forstår meningen eller betydningen med det ennå. Det tar langt tid å lære barna sine at de ikke kan ta på alt, man må være konsekvent og tålmodig. Datteren din er ikke ei bikkje som kan lære komandoer over natta, ettåringer er ekstremt nysgjerrige og dette er en helt naturlig og viktig del av utviklingen. Slitsomt for oss foreldre, men kjempe viktig for barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har en stor pillefinger, hun skal absolutt bort til alt..hehe...Det var engang jeg sa NEI kanskje opp til 100 ganger, det kjentes slik ut i hvertfall. Jeg ble temmelig lei meg selv av å si ordet nei hele tiden. Barnet var så pass lur, at hun bare satte seg ned, og ristet på hodet. Da kunne jeg ikke annet enn le, og skjønte at jeg måtte ikke bruke ordet nei hele tiden. Det går jo an bare å ta de vekk fra situasjonen også, uten å si noenting. Eller, at du tar vekk ting.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Huff HI, blir oppgitt av slike som deg. Hun er bare 1 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå