Gå til innhold

Ang. 6 av sisite 10 mnd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Det står i loven at 5 mnd og 26 dager er nok for å ha opptjent rett til permpenger.

 

Men er disse 26 dagene jobbedager? altså man tirs onsd torsdager og fredager.

Eller teller man med lørdager og søndager også?

 

Jobber jo ikke lør og søn !!

 

Å tenk hvis jeg bare jobber 3 dager i uken da?

Skal jeg telle med de andre dagene imellom også ??

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet ikke hver dag av de 6 av 10 mnd man skal jobbe. Derimot hvis jeg fikk jobb en dag den mnd så var jeg berget for 1 mnd av de 6. Permisjonen blir beregnet utfra hvor mye du har tjent den mnd.

 

Klarte jeg å formidle det jeg ville si mon tro.

Skrevet

Så man kan jobbe så lite man vil i en måned bare man er ansatt et sted ?

 

Og så lenge man har gjort det i 6 mnd ?

Skrevet

Si du jobber to dager i uken hele seks mnd før fødsel. Da regnes faktisk det som at du har jobbet seks av ti mnd osv. Hør med nav, kan de ikke svare lokal forsøker du nav forvaltning så du får skikkelig svar.

Skrevet

men pass på at du ikke taper på det da. hvis du tjener under engangssummen kan det hende du får mindre enn du kunne ha fått.

 

Ikke alltid de regner de siste tre årene, på noen regner de de 3/6 beste månedene det siste året..

Skrevet

Ja, skal jobbe ganske mye :)

 

 

Men jeg får bare jobbet hele mai hele juni hele juli hele august hele september og halve oktober og halve april da.

 

Det blir jo 6 mnd tilsammen ...

 

Men det er jo ikke 6 HELE mnd...

 

Hva skjer da??

Skrevet

det spiller ingen rolle. da ville jo ingen som jobbet deltid fått noe;-)

 

jeg fikk iallefall når jeg jobbet deltid og ingen hele måneder

Skrevet

Ja men du jobbet deltid i 6 HELE måneder.

 

Jeg skal jobbe deltid i 4 Hele måneder og 2 halve måneder .... på en måte.

Skrevet

du skriver: mai hele juni hele juli hele august hele september og halve oktober og halve april da.

 

Da nevner du 7 måneder. Hvis du jobber 30 april, men ingen andre dager den måneden, men du får lønnslipp for april teller det som en måned. Samme gjelder oktober. jobber du bare 2 dager is raten av måneden teller det som en måned. på lønnslipper står det ikke datoen du jobbet, bare antall timer. iallefall på alle jobbene jeg hadde når jeg jobbet deltid.

 

Gir det mere mening nå?

 

Skrevet

Aha :)

 

Håper det er sånn ja :)

 

For det kan jo heller ikke gå mer enn 2 uker mellom hver vakt ... eller ?

Da telles ikke den mnd med står det i loven .

Skrevet

Hvis det går mer enn 14 dager fra en arbeidsøkt til den neste teller ikke dagene mellom. Går det mindre enn 14 dager mellom teller alle dagene, også lørdager og søndager.

Skrevet

Her må man holde tunga rett i munnen.. Det er IKKE sånn at om man har jobbet en dag i en måned så teller hele måneden med - som flere nevner - har man mer enn 14 dager mellom vaktene telles ikke perioden med.. Har man f.eks en vakt i begynnelsen av mnd og en vakt i slutten av mnd telles den mnd IKKE med i opptjeningen... HI - sett deg ned og tell 10 mnd tilbake fra permisjonsstart (3 uker før termin) I den perioden må du ha jobbet i minst 6 mnd - vær obs på dette med mer enn 14 dager mellom vaktene og se om du oppfyller kravet...

Skrevet

Jeg får jobbet 5 hele mnd og bare frem til 25 oktober kanskje.

 

Blir det da regnet som 6 mnd ?

 

Eller blir det ikke det fordi jeg ikke jobber ut min sjette måned. ????

Skrevet

Du er sannsynligvis akkurat på grensen av hva de tillater, om jeg var deg ville jeg gjort ALT i min makt for å få flere vakter tidligere. Husk at om du føder tidligere (f.eks 4-5 uker før termin) vil du da IKKE ha krav på permisjonspenger pga manglende opptjening....

Skrevet

Ok, så hvis jeg bare får jobbet to uker før mai nå da så er det i boks.

 

For jeg regnet mai som den første hele måneden.

 

Men tror ikke jeg får vakter før det fordi jeg får ny jobb.

Så får bare håpe babyen holder seg inne og at 5 mnd pluss 25 dager er nok...

 

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...